Tuesday, September 13, 2016

Kepentingan Menjaga Pemakanan Di Musim Perayaan

Task 24: Kepentingan Menjaga Pemakanan Di Musim Perayaan

Boleh dikatakan kesemua hidangan hari raya ada lemak, gula, garam atau monosodium glutamate(MSG), dan mende ni semua kalo ambik berlebihan boleh memudarat kesihatan.

Salah ke makan semua ni dah sebulan posa kan?

Memang tak salah untuk makan semua ni tapi tak boleh ler berlebih-lebihan sebab effect organ dalaman kita yang dah sebulan ‘berehat’ ketika berpuasa, tiba-tiba jer terpaksa 'bekerja' keras bila kita pulun makan banyak sgt atau mungkin juga secara berterusan.

Pastu terutamanya bagi yang ada latar belakang penyakit diabetis, darah tinggi dan kolesterol berlebihan,tolong....tolong...tolong... jgn ikut hawa nafsu bila nampak dengan juadah hari raya depan mata.

Kalo boleh elakkan ler minuman bergula terutamanya minuman ringan atau berkarbonat yang ni terang2 tau dah kandungan gula dia mmg tinggi. Paling tobaik minum jer air putih atau air kosong nak bagi imbang kandungan gula dlm bdn kita.

Kalo anda sendiri penderita penyakit kronik anda kena ler control selera makan jgn hilang fokus k, satgi blm masuk raya ke 3 dah kena warded...beraya kt hospital ler plak.

Pendek katanya raya, raya jugak tapi penting jugak utk kita jaga dari aspek pemakanan.Walopun dah 2 hari raya, bestnya perut tetap kempis jer...sib baik mkn 3 sekawan ni. Mantop jerr.


Selamat Hari Raya 

Pengedar Shaklee Sungai Petani 
Soffiah Shariff
013-4505852

#tsunamishaklee
#tsteam3
#tsunamivivix

Kelebihan Set Detox Dan Kurus Shaklee

Pengambilan minuman bersoda tinggi serta makanan tradisi Malaysia kebanyakan adalah tinggi lemak serta gula. Apabila mengambilnya secara berlebihan, ianya menjadi penyebab kepada masalah kolestrol tinggi, darah tinggi dan lebih teruk akan membebankan hati kita uintuk menjalankan proses detoksifikasi.  

Makanan berminyak juga membuatkan pundi hempedu bekerja keras untuk melepaskan hormone bile bagi mencernakan lemak. Apabila proses pencernaan tidak sempurna, ianya akan menyebabkan masalah seperti angin berlebihan, kembung, sakit perut, cirit birit dan juga sembelit. 

Antara product yang dapat membantu untuk “flash out” segala toksin dalam badan kita.

(1) Herb – lax

Mengandungi Daun Senna serta herba-herba lain yang bertindak untuk memperbaiki kesihatan usus. Ianya juga dapat mengatasi masalah sembelit serta penting untuk proses detox. 

(2) Lecithin

Untuk mengelakkan lemak jahat terkumpul di dalam saluran darah atau mana-mana bahagian tubuh kita, lawannya adalah lemak baik. Lecithin adalah sejenis lemak yang menghalang lemak di dalam makanan dengan mengurai serta mengapungkannya di dalam saluran darah. 

(3) Alfalfa Complex

Alfalfa adalah store bagi nutrient. Ianya kaya dengan klorofil, bioflavonoids, vitamin dan juga mineral. Sifatnya yang kaya dengan mutltivitamin membantu untuk badan yang tinggi acid menjadi beralkali. Di samping itu, alfalfa akan meneutralkan toxin dalam badan serta memberikan lebih banyak protein tanpa lemak tepu daripada product berasaskan haiwan. 

Jika anda berminat untuk mendapatkan Set Detox Dan Kurus Bajet ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6  
Atau
Hubungi saya untuk mendapatkan produk dengan harga yang lebih menjimatkan. Dengan setiap pembelian produk Shaklee melalui saya, anda layak untuk mendapat konsaltansi secara percuma: 

SMS/whatapps: 013-4505852(Soffiah) 
Shaklee ID: 1027990 
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com 
Facebook:Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/  
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive