Monday, September 26, 2016

Kencing Manis: Kesan Negatif Kopi Pada Gula Darah

Benarkah Kopi Boleh Meningkatkan Paras Gula Dalam Darah? 


Sekiranya anda seorang yang menghidap kencing manis, anda harus sedar bahawa tak semua kopi adalah sesuai untuk anda. Seperti yang diketahui umum, kopi mengandungi sejenis bahan yang dinamakan kafein. 

Kekuatan sesuatu jenis kopi bergantung kepada kandungan kafeinnya. Betul tak? Kafein mampu untuk menghilangkan rasa letih dan mengantuk kita. Malahan baru-baru ini, terdapat kajian yang mengatakan bahawa kafein mampu untuk mencegah angin ahmar dan kanser. 

Namun, di sebalik kebaikan kafein, ia juga boleh memudaratkan kesihatan. Dari aspek kencing manis, kafein boleh menyebabkan paras gula dalam darah menjadi tinggi. Menurut kajian saintifik, kafein boleh mengurangkan sensitiviti badan kepada insulin. Erti kata lain, walaupun seseorang pesakit mengambil ubat kencing manis termasuk suntikan insulin, gula dalam darah menjadi sukar untuk diturunkan kerana insulin tidakdapat bertindak dengan berkesan.

Keadaan menjadi lebih teruk apabila, kopi tersebut mempunyai campuran seperti krimer yang boleh meningkatkan lagi paras gula dalam darah.
 
Untuk mengatasi masalah ini, seseorang penghidap kencing manis dinasihatkan untuk mengambil kopi yang mengandungi kandungan kafein yang rendah atau ‘decaffeinated coffee’. Kopi yang rendah kafein masih dapat mengekalkan rasa segar kopi.

Selain itu, pesakit kencing manis juga dinasihatkan untuk tidak mengambil kopi campuran atau lebih dikenali sebagai kopi ‘3-in-1’ kerana ia mengandungi campuran gula dan krimer yang mampu meningkatkan paras
gula darah dengan tinggi dan cepat.

Pilihan Kafein Terbaik

Para pesakit kencing manis masih dapat menikmati rasa minuman berkafein yang hebat. Cuma mereka haruslah bijak untuk memilih jenis kafein yang sesuai untuk mereka. Justeru itu pastikan anda ambil kafein yang betul.

Semulajadi

Pastikan anda ambil kafein yang disediakan secara semulajadi. Semulajadi ini bermaksud daripada proses penanaman sehingga penyediaan akhirnya adalah tidak melibatkan penggunaan racun yang berbahaya kepada tubuh. Senang cerita ambil yang ditanam secara organik.

Selamat

Pastikan kafein yang anda ambil pada dos yang betul, tidak berlebihan dan selamat tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya. Elakkan pengambilan kafein yang diproses 3 in 1 dan sebagainya yang berlambak di pasaran, sebabnya ia terlalu banyak mengandungi gula dan bahan tambahan yang tidak diketahui keselamatannya.

Berkesan

Pastikan kafein yang diambil telah diuji dan dikaji keberkesanannya. Kita ambil kafein bukan hanya untuk suka-suka minum, sebaliknya mesti bertujuan untuk kesihatan juga.

TAPI INGAT YER !!!!!!
MINUM KOPI ATAU NESCAFE JANGAN TAMBAH GULA.

Saya ambil Cinch Tea seperti dalam gambar ini. Buat panas atau sejuk memang sedap dan menyihatkan. Cubalah. 




Cinch Tea menggantikan kopi, teh dan milo. Sedap jugak yang penting berkhasiat

Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352
Atau     

Hubungi saya untuk pembelian dengan harga yang lebih menjimatkan. Dengan setiap pembelian produk Shaklee melalui saya anda layak  untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-

SMS/whatapps: 013-4505852  (Soffiah) 
Shaklee ID: 1027990 
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com   
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/        

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive