Wednesday, August 3, 2016

Ketahui Tanda-Tanda Badan Anda Banyak Asid

Asid urik adalah bahan buangan yang terhasil dalam badan anda semasa proses penghadhaman (pemecahan) purine yang terdapat secara semula jadi dalam banyak makanan. Asid urik biasanya tidak berbahaya pada kesihatan tetapi paras yang tinggi boleh menyebabkan gout, batu karang, dan kegagalan buah pinggang pada sesetengah orang.

Paras asid urik dalam badan di sebabkan oleh: 
  • fungsi buah pinggang yang lemah 
  • kekurangan potasium 
  • reaksi kepada ubat-ubatan & vitamin 
  • berdiet untuk menurunkan berat badan anda
Kebanyakan simptom yang biasa dirasai setiap hari, seperti penat, rasa lemah, rasa demam hakikatnya suhu badan normal, pening dan sebagainya adalah tanda badan kita berasid. Ini bermaksud terdapat banyak toksin dalam badan yang menghalang fungsi badan yang normal.

Kali ni saya nak berkongsi tanda-tanda apabila badan anda berasid. Masalah ini jika tidak diatasi dengan segera akan membawa kepada penyakit yang lebih besar, termasuk yang paling ditakuti, iaitu kanser.
Badan berasid boleh dibahagikan kepada 3 peringkat.

Peringkat awal : sedikit berasid

Antara tanda-tanda asid terbentuk dalam badan anda ialah sering pening atau sakit kepala, lendir dalam dada dan sering batuk-batuk, sakit sendi, tangan & kaki menjadi sejuk tanpa sebab, sering pedih ulu hati, kehendak terhadap seks menurun, sakit otot, lesu, jerawat, sembelit, sakit kepala, sindrom pra-haid, sering panik atau gemuruh dan kencing berbau keras.

Mungkin pada tahap ini anda rasa ini masalah biasa mungkin sebab ramai yang ambil lewa saja masalah diatas. Sekiranya tiada tindakan diambil untuk meneutralkan asid berlebihan ini, asid akan terus berkumpul dalam badan dan anda akan masuk ke peringkat kedua.

Peringkat kedua : lebih serius dan memberi kesan kepada kesihatan.

Badan menjadi bengkak, gegata, mati pucuk, migrain, ekzema, endometriosis, psoriasis, tekanan perasaan, insomnia, bronkitis, sinusitis, asma, alergi, jangkitan kulat, virus dan bakteria.
Sekiranya tiada tindakan juga diambil, atau hanya simptom dirawat, maka badan akan masuk ke peringkat terakhir

Peringkat akhir : Peringkat yang lebih teruk

Mungkin anda boleh mendapat kanser, skizophrenia, SLE, arthritis, TB, multiple sclerosis.
Pada peringkat ini, anda mungkin sudah mendapat rawatan yang sesuai untuk menyembuh atau mengawal penyakit anda.

Makanan punca badan berasid.

Terdapat hadis Rasulullah “Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok segala pengubatan (Hadis riwayat Al-Darimi). Jadi, tak hairanlah jika makanan yang menjadi punca badan berasid.




Contoh makanan yang berifat asid dan alkali. Keseimbangan adalah sangat penting.


Jika anda perasan, kebanyakan makanan kegemaran ramai ialah berasid, jadi tak hairanlah jika manusia sekarang lebih terdedah kepada pelbagai jenis penyakit metabolik.

Cara mengatasi masalah ini ialah semudah mengurangkan semua makanan yang bersifat asid dan banyakkan makanan bersifat alkali untuk meneutralkan kembali asid dalam badan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee , Anda boleh hubungi saya dan dengan setiap pembelian produk Shaklee anda layak untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852  (Soffiah)  Shaklee 
ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
 
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/   
    
Kesempitan wang dan berminat nak jana duit? Sertai bersama saya untuk ketahui bagaimana saya menjana pendapatan secara online hanya daripada rumah.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive