Sunday, August 7, 2016

Penyakit Paru-Paru Kronik Akibat Merokok

Seorang isteri yang sangat menyayangi suaminya dan ingin melihat suaminya berhenti merokok telah membeli twinpack VIVIX dengan saya. Saya pun menerangkan cara nak makan, dan tips untuk membantu mengurangkan ketagihan merokok dengan segala konsaltansi yang berkaitan bagi membantu suaminya berhenti dari terus merokok.

Selepas 2 minggu saya follow up kembali dengan isterinya sayang sekali suaminya belum bersedia untuk makan VIVIX yang sudah dibeli isterinya. Memang sangat memeranjatkan saya. Kenapa perlu takut dan tidak bersedia untuk berubah kepada keadaan kesihatan yang lebih baik?

Sebenarnya orang hisap rokok jauh di sudut hatiya memang sedar bahawa rokok membahayakan kesihatan sendiri dan kesihatan orang di sekeliling. Tapi mungkin ada ego dalam hati atau kerana bercampur dengan rakan-rakan yang masih merokok, menyebabkan berhenti merokok adalah sesuatu yang sukar.

Berhenti merokok secara mendadak dikatakan menyebabkan simptom yang tak menyenangkan disebabkan ketagihan nikotin.Namun, ramai mendakwa bahawa itu adalah kerana psikologi semata-mata dan kesan itu tidak memudaratkan badan. Maksudnya jika seseorang berhenti merokok dengan serta-merta, sebenarnya boleh saja.

 

Bagaimana Vivix membantu orang untuk berhenti merokok?

Apabila seseorang tidak merokok, sebenarnya badan cuba membersihkan toksin-toksin nikotin yang ada dalam badan. Minggu pertama biasanya adalah tempoh yang paling azab kerana badan cuba membuang nikotin dan membiasakan diri setelah sekian lama terdedah kepada nikotin.

Vivix, sebagai agen detox darah membantu badan untuk buang toksin-toksin dan nikotin ini dengan lebih cepat dan berkesan.

Selain itu juga, Vivix membantu pemulihan semula sel-sel dan membina sel yang lebih baik. Bila sel kita lebih baik dah tentu fungsinya juga akan jadi lebih baik. Jadi, kebolehan untuk menyingkirkan toksin yang tak diperlukan badan menjadi lebih efisien atau berkesan.

Tak hairanlah orang yang merokok bila minum Vivix, mendapati rokok rasa pahit. Kerana sel-sel badannya sudah menjadi yang baru dan baik, lalu menolak benda-benda yang negatif dan boleh merosakkan diri.

Berapa lama boleh hidup bila disahkan menghidap kanser paru-paru

Semua tahu penyakit kanser adalah penyakit yang menakutkan dan boleh menyebabkan kematian. Kebiasaannya apabila seseorang disahkan menghidap kanser, masa depannya macam dah kelam. Apa-apa yang doktor cakap lepas tu memang tak masuk dalam kepala dia. 

Berapa lama boleh hidup juga antara soalan yang paling popular. Satu kajian dalam 2007 Lung Staging Project yang melibatkan 81,000 pesakit daripada 19 negara menunjukkan bahawa sebahagian besar pesakit kanser paru-paru mempunyai jangka hayat 1 tahun atau lebih selepas disahkan menghidap kanser paru-paru, iaitu dalam 30-50 orang daripada 100 orang. Sementara 10 orang daripada 100 orang mempunyai jangka hayat dalam 5 tahun atau lebih dan 5 orang daripada 100 orang mempunyai jangkahayat dalam 10 tahun dan lebih.

Boleh rujuk kajian tersebut di jangkahayat pesakit kanser paru-paru. Betul, tiada siapa yang boleh menentukan bila ajal seseorang. Namun, kualiti hidup pesakit kanser mungkin akan menurun dan mungkin terpaksa bergantung kepada orang sekeliling.

Kenapa Vivix Shaklee Pilihan Yang Tepat untuk berhenti merokok?

Kebanyakan pesakit  yang merokok, bila dinasihatkan berhenti merokok, jawapannya..
  • In sha Allah…
  • Susahlah,dah biasa.
  • Pelan-pelan la, nak berhenti terus tak boleh.
Yang menyedihkan bila remaja, baru habis sekolah dah belajar merokok dan orang yang menghidap penyakit kronik dan tak mahu bergantung pada ubat tapi masih sayang nak tinggalkan rokok. Apa guna kalau makan ubat berkotak-kotak tapi masih tetap menyumbat racun ke dalam badan?

Merokok bukan sahaja memberi kesan kepada perokok tetapi juga dengan isteri dan anak-anak kat rumah, yang turut terdedah kepada asap rokok dan nikotin yang melekat di baju. 

Bagaimana pula orang awam yang menyedut udara yang sama dengan anda. Paling tak tahan di kedai makan, ada yang merokok depan kanak-kanak.

KASIHANILAH MEREKA. Hidup mereka masih panjang dan mereka tak tahu untuk memilih gaya hidup yang sihat melainkan apa ang diajar oleh ibu bapa mereka. Jangan hanya pentingkan diri semata-mata nak puaskan ketagihan anda terhadap rokok.

Jika anda betul-betul sayangkan diri dan keluarga, apa salahnya bagi peluang kepada Vivix untuk membantu anda. Sebab ramai yang dah berjaya berhenti merokok selepas amalkan Vivix.

Tapi AWAS!!! VIVIX BOLEH BUAT ANDA NAMPAK 25 TAHUN LEBIH MUDA. Kepada yang dah beranak-pinak jangan nak mengaku bujang kalau jadi hensem.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/ 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive