Monday, August 22, 2016

Rahsia Elak Buah Pinggang Rosak Walaupun Mengambil Ubat Diabetes dan Darah Tinggi.



Rasanya semua orang tahukan bila disahkan mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi, doktor mesti akan bagi banyak bekalan ubat untuk dimakan bila dah disahkan mengidap penyakit tersebut.

Saya teringat masa arwah jiran sebelah rumah saya ada dulu, sekali datang appointment kat klinik kerajaan, diberinya terus stok ubat untuk berbulan-bulan terus. Sekali dah makan, seumur hiduplah kena makan tu. Naknya bila tiap kali datang appointment, dipesan berkali-kali jangan lupa makan ubat, nanti. Rasa diugut pun aderr… Yelah.. sapa tak takut mati kan? 

Tapi, yang anehnya…walaupun dah makan ubat hari-hari, penyakit tak baik-baik juga. Malah bertambah-tambah pula dosnya. Lepas tu, bertambah-tambah pula penyakit lain yang dapat. Maka, bertambah-tambah jenislah ubat yang kena dimakan. Orang kata, ibarat makan ubat dah macam makan nasi sama banyaknya. 

Can you imagine? Gilerr..apa? Tu pasal ramai orang yang dah penyakit kronik macam kencing manis atau darah tinggi ni, bila sampai satu masa dapat penyakit buah pinggang pulak. Sebabnya diorang terlalu banyak kena makan ubat sampai buah pinggang pun dah tak larat nak cuci darah yang kotor dengan segala bahan kimia daripada ubat tu. Dan akhirnya kena buat hemodialisis atau cuci buah pinggang sebab buah pinggang dah gagal berfungsi. 

Kesian kan? Sudah jatuh ditimpa tangga. Buah pinggang yang rosak Itu cerita yang biasa kita dengar. Tapi korang tahu tak, tak semua orang bila dah sekali terkena penyakit kencing manis dan darah tinggi ni, dos ubat mereka akan semakin bertambah tau! Buktinya, saya ada satu kisah benar dari Ida, rakan seperjuangan , yang mana ibunya berjaya buat perkara yang biasanya orang lain tak dapat buat, iaitu… Doktor sendiri kurangkan dos ubat dan insulin ibu Ida setelah sekian lama mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi. 

Haaa…menarik kan? Jarang sungguh kita mendengar kes-kes begini, betul tak? Kalau saya jadi Ida pun, pasti saya akan bersyukur dan gembira kerana ibu kesayangan semakin kurang kebergantungan kepada ubat. Dan ibunya juga pasti semakin sayang dengan anaknya yang solehah atas tindakannya yang mengesyorkan supplemen yang betul dan berkesan untuk mengawal paras gula dan tekanan darahnya. Proud mother and happy daughter – Ida dan ibunya 

Nak tahu macam mana mereka berjaya melakukannya? Nahhh..baca sendiri screenshot pengakuan Ida 



Itulah dia PENANGAN VIVIX yang mak si Ida ni ambil. Lepas 3 botol..Alhamdulillah, dengan izin Allah semuanya telah menjadi semakin normal. 

Kalau dulu ibu Ida kena pergi jumpa doktor tiap-tiap bulan untuk check up, lepas 3 botol Vivix, doktor suruh datang 4 bulan sekali je… 

Kalau dulu ibu Ida inject insulin tinggi dosnya, lepas konsisten amalkan Vivix, doktor kurangkan dos insulin dia.. 

Dan yang PALING BEST, kalau dulu ibu Ida kena makan ubat sampai 20 biji sehari, lepas 3 botol Vivix, doktor suruh makan 7 biji sehari je!!!

Jadi, semakin kuranglah beban buat buah pinggang mak si Ida ni untuk bekerja untuk cuci darah yang pekat dengan bahan kimia yang terdapat dalam ubat. Alhamdulillah… syukur kepada Allah SWT. Bukan saja dos ubat kencing manis dan darah tinggi semakin berkurang, malah ibu Ida juga semakin kuat dan bertenaga untuk berjalan selepas mengamalkan Vivix. 

Kalau dulu, Ida perlu pimpin ibunya supaya beliau tak jatuh, kini ibunya boleh bergerak sendiri seorang diri dengan bebasnya! Subhanallah…. Anak manalah yang tak gembira melihat ibu menjadi kuat dan sihat semula kan? 

Jadi, itulah rahsia mak Ida untuk jaga buah pinggangnya dari terkena kesan sampingan ubat. Walaupun dia dah ambil Vivix, dia tetap mengambil ubat hospital untuk merawat penyakitnya sehingga doktor sendiri memutuskan untuk mengurangkan dos ubat yang diambilnya setiap hari. 

Siapalah yang tak sayangkan buah pinggangkan? Dan siapa pula yang tak sayangkan mak ayah? Mereka sentiasa berikan kita yang terbaik semasa kita kecil, jadi bila dah dewasa ni, inilah masanya untuk kita berikan yang terbaik kepada mereka pula. 

Macam Ida. Dia dah buktikan kasih sayangnya dengan berikhtiar memberi kesihatan terbaik untuk ibunya melalui pemberian Vivix.

Kalau anda juga ingin selamatkan buah pinggang anda dari terkena kesan sampingan ubat dengan mengamalkan Vivix seperti mak Ida anda boleh hubungi saya.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau
 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/ 

0 comments:

Post a Comment