Sunday, August 21, 2016

Sukan Olimpik 2016 Dikuasakan Oleh Shaklee






Produk Shaklee yang dicadangkan kepada atlet

VIVIX

Resveratrol yang terkandung dalam Vivix memang banyak sangat manfaatnya. Untuk otot, resveratrol meningkatkan fungsi dan kekuatan otot. Bila otot dah kuat, stamina juga bertambah. Jadi, tak adalah mudah pancit semasa bersukan.
minuman tenaga pemain bola sepak

PERFORMANCE DRINK

Performance drink ialah salah satu minuman isotonik, tapi bezanya minuman ni tidak berkarbonat dan mengandungi kandungan elektrolit yang penting untuk menjaga keseimbangan bendalir tubuh agar tidak kekeringan dan turut menjaga sistem saraf dan otot yang sensitif dengan elektrolit yang seimbang.

Ujian klinikal menunjukkan performance drink akan meningkatkan fungsi otot sebanyak 6 kali ganda, memberi tenaga dan memelihara peredaran bendalir dalam tubuh. Berbanding minuman sukan yang lain, Performance drink menyediakan sumber tenaga segera daripada 3 jenis karbohidrat. Jadi, memang sesuai sangat untuk ahli sukan bagi elakkan kekurangan air dan supaya sentiasa bertenaga.

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

Sumber protein yang berkualiti yang diperlukan untuk membaik pulih tisu-tisu dalam badan tercedera akibat aktivit sukan, sekaligus meningkatkan fungsi tisu tersebut.

OMEGAGUARD

Apabila berlaku kecederaan atau kerosakan tisu, proses keradangan akan berlaku yang menyebabkan kesakitan. OmegaGuard yang berfungsi sebagai antiradang akan mengelakkan kerosakan tisu berlebihan akibat proses keradangan. OmegaGuard juga berfungsi untuk melancarakan peredaran darah dan sangat baik untuk kesihatan jantung.

OSTEMATRIX

Semua tahu kalsium sangat penting untuk kekuatan tulang. Ahli sukan lagilah kena dapat kalsium yang lebih dan daripada sumber yang berkualiti. Dalam ostematrix juga ada magnesium dan vitamin D yang membantu penyerapan kalsium sekaligus mengelakkan kesan buruk kalsium berlebihan termasuk gout dan penyakit jantung. Magnesium juga mengawal pengecutan otot dan mengelakkan sakit dan kejang otot. Memang selalu terjadi pada ahli sukan kan?
shaklee pilihan atlet sukan olimpik

Tingkatkan mutu dan kualiti sukan di Malaysia

Untuk tingkatkan mutu sukan di Malaysia, saya memang cadangkan sangat kepada atlet-atlet di Malaysia supaya cuba amalkan vitamin Shaklee. Tahukah anda ramai pesakit yang sebelum ni memang aktif bersukan seperti bermain bola sepak, badminton, datang mengadu sakit-sakit otot. Memang normal otot yang digunakan dengan berlebihan akan mengalami kecederaan.

Lagi satu, orang yang bersukan dengan berlebihan berisiko untuk menghasilkan radikal bebas yang lebih banyak berbanding orang biasa. Radikal bebas ni kalau tak dineutral balik, itulah dia serang sel yang baik dan merosakkannnya. Sebab tu walaupun aktif bersukan, tapi kolesterol jahat tetap tinggi. Malah ada yang tiba-tiba kena serangan jantung semasa bersukan.

Jangan kantoi ujian doping macam Datuk Lee Chong Wei. Walaupun bukan salah dia kerana dia pun tak tahu kandungan ubat yang diberi kerana kecederaan otot yang dialaminya, tapi sikit sebanyak terpalit juga kan? Kalau ada pilihan yang selamat dan terbukti berkesan, kenapa tak nak pilih?

Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee atau ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan produk Shaklee Anda boleh hubungi saya. Dengan setiap pembelian produk Shaklee anda layak mendapat konsultasi secara percuma:-
 
SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/ 

0 comments:

Post a Comment