Monday, August 1, 2016

Jangkitan Pernafasan Boleh Membawa Kesan Penapis Buah Pinggang Bocor???

Hari ini saya telah merawat seorang pesakit kanak-kanak berumur 2 tahun yang merupakan "regular customer" saya.Beliau telah mendapat jangkitan salur pernafasan atas 2 minggu lepas dan kini beliau telah mendapat tanda-tanda penyakit lain pula.

                         
                                                          Acute Tonsilitis.

Beliau mengalami bengkak disekeliling mata,bengkak kedua-dua belah kaki,dan akhir-akhir ini perut dia didapati membuncit serta cirit-birit.Ingatkan mengalami alahan tetapi tanda-tanda ini tidak surut dengan rawatan alahan yang sepatutnya.

Ibu-bapa adik kecil in telah diingatkan supaya membawa adik ini semula untuk rawatan susulan dalam 3 hari jika tidak terdapat perubahan positif dalam masa 3 hari,oleh kerana kesibukan hanya selepas 1 minggu barulah adik ini dibawa berjumpa saya semula.




Bengkak sekeliling mata dan perut yang membuncit.

Setelah periksaan,saya mendapati adik kecil ini kemungkinan besar mengalami penyakit "Acute Glomerulonephritis /AGN "atau "Nephrotic Syndrome".

Bengkak kedua-dua kaki.

Apa itu AGN/Nephrotic Syndrome?

AGN/Nephrotic Syndrome merupakan satu daripada komplikasi "Acute Tonsilitis",ia merupakan penyakit buah pinggang yang diakibatkan oleh tindak balas antibodi "Acute Tonsilitis" keatas buah pinggang.

Penyakit ini boleh mengakibatkan kerosakan buah pinggang samada acute(berbalik) atau kronik(Kerosakan kekal),bila buah pinggang sakit maka perkumuhan air kencing akan terganggu dan air berlebihan akan terkumpul pada kaki,sekeliling mata ,perut dan kadang-kadang dalam paru-paru dan menyebabkan sesak nafas.

Dalam kes sebegini biasanya pesakit memerlukan rujukan ke hospital,perlu dimasukkan ke wad untuk menjalani pemeriksaan darah,air kencing dan juga x-ray.Rawatan biasanya sangat berkesan dan terdiri dari suntikan antibiotik yang kuat ,ubat steroid/antiradang dan sebagainya.

Biasanya pesakit akan sembuh tetapi boleh terdedah kepada risiko komplikasi lanjut seperti Darah tinggi,jangkitan kuman atau kerosakan kekal buah pinggang.Untuk mengelak atau melambatkan semua komplikasi yang mungkin biasanya pesakit akan diberi ubat antiradang bagi jangkamasa yang panjang dan akan diberi rawatan susulan berterusan untuk satu tempoh yang panjang.

Sebagai peringatan,jika anak kita mengalami batuk/demam/selsema atau kudis yang telah berlarutan,haruslah cepat berjumpa doktor untuk rawatan lanjut,mungkin anak kita perlukan antibiotik untuk menyembuhkannya.Bertindaklah secepat mungkin sebelum terlambat.

Terima kasih.

Adik di atas telah dimasukkan ke Hospital Selayang pada 23/03/2008,sebenarnya ibubapa adik ini tidak dapat menerima hakikat bahawa anak mereka perlu ke hospital,tetapi setelah nenek adik ini masuk campur maka adik ini telah dibawa ke hospital ,agak terlambat tetapi biarlah,sekurang-kurangnya adik ni kini telah diberi rawatan sewajarnya,beliau disahkan mengidap Acute Nephrotic Syndrome.

Semoga cepat sembuh....................

kredit: Drmazlan blogspot.

Rawatan Alternatif Dengan VIVIX Dapat Membantu Atasi Masalah Nephrotic Syndrome

Penciptaan vivix adalah satu solusi baru dan moden, tetapi masih mengekalkan 3 ciri utama iaitu semulajadi, berkesan dan selamat. Vivix mampu bertindak hingga ke sistem selular sel tubuh manusia. Ia terjadi melalui 4 cara bertindak iaitu :

vivix, vivix shaklee, sel manusia, vivix rawat kanser, rawatan kencing manis, rawatan diabetes, vivix tonik ajaib, keistimewaan vivix, shaklee melaka, vivix melaka, shaklee masjid tanah

1. Membaiki dan melindungi sel 

vivix, vivix shaklee, sel manusia, vivix rawat kanser, rawatan kencing manis, rawatan diabetes, vivix tonik ajaib, keistimewaan vivix, shaklee melaka, vivix melaka, shaklee masjid tanah

Fungsi terbaik vivix ialah membaiki dan melindungi sel dari dirosakkan oleh radikal bebas. bukan bermakna sel kita tak rosak terus jika kita ambil vivix, tetapi kadar kerosakan itu diperlahankan dan dapat dilindungi oleh resvertrol dan polyphenol yg tinggi dalam vivix. Percaya atau tidak, tapi inilah fungsi vivix yang tidak didapati dalam supplemen lain.

2. Mempertahankan dan mengawal genetik

vivix, vivix shaklee, sel manusia, vivix rawat kanser, rawatan kencing manis, rawatan diabetes, vivix tonik ajaib, keistimewaan vivix, shaklee melaka, vivix melaka, shaklee masjid tanah
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur sel. Dalam satu penemuan utama dalam ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

3. Memberi tenaga kepada sel (mitokondria) 

Satu lagi tindakan hebat vivix ialah dipanggil mitokondria ataupun penjana tenaga kepada sel. Mitokondria mempengaruhi prestasi sel. Jika kecekapan mitokondria menurun, prestasi sel juga akan memendekkan usia sel. Ramuan vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tenaga dalam sel.
vivix, vivix shaklee, sel manusia, vivix rawat kanser, rawatan kencing manis, rawatan diabetes, vivix tonik ajaib, keistimewaan vivix, shaklee melaka, vivix melaka, shaklee masjid tanah
Result study tentang vivix menambah penjana tenaga (mitokontria) kepada sel

4. Meningkat prestasi sel dan melambatkan penghasilan protien AGE

AGE (Advance Glycation End products) adalah bahan akhir hasil daripada diproses oleh sel badan. Ia sgt mebahaya dan merosakkan pada tahap selular. Age ini boleh menyebabkan kerosakan pada sel2 dan juga sistem tubuh badan manusia. Ia boleh menyebabkan banyak punca kepada penyakit kronik jika dibiarkan tanpa pencegahan.

Vivix mengandungi 10 kali ganda lebih kuat Resveratrol yang mampu melambatkan pengumpulan protien Age dalam sel tubuh manusia.

Testimoni VIVIX dan Pesakit Nephrotic Syndrome





So, anda dah tahu kehebatan vivix dan cara ia bertindak dan membaca testimoni testimoni vivix...kenapa masih ragu2 untuk mencuba? Orang kata...kalau tak cuba tak tahu kan.

Untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order.

 Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive