KEISTIMEWAAN SHAKLEE

Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan,Sentiasa Mesra Alam

PELUANG BERSAMA SHAKLEE

Kehidupan yang lebih sihat kepada setiap insan dan kehidupan yang lebih baik kepada sesiapa jua.

SET KURUS TERHEBAT

Kurus, sihat dan cantik bersama shaklee.

SET KULIT CANTIK HALUS DAN GEBU

Sebaik-baik kecantikan dan seelok-elok keindahan ialah akhlak yang mulia.

SET BERSALIN IDAMAN IBU-IBU

Hubungi saya segera dan dapatkan set hebat ini dengan harga yang istimewa

Monday, June 30, 2014

Diet Pantas Turun 5kg Di Bulan Ramadhan!


Pengamalan diet yang seimbang semasa bulan Ramadhan adalah mencukupi untuk memastikan seseorang itu sihat dan aktif. Jika seseorang itu mempunyai berat badan berlebihan, Ramadhan adalah bulan yang sesuai untuk menurunkan berat badan.
Memandangkan kita berpuasa untuk jangka masa yang lama, kita seharusnya mengambil makanan yang lambat hadam seperti barli atau gandum berbanding dengan makanan yang cepat hadam seperti
karbohidrat ringkas atau terproses. Makanan yang lambat hadam bertahan sehingga lapan jam berbanding dengan makanan cepat hadam yang hanya bertahan selama hanya tiga hingga empat jam.

MAKAN
  • Karbohidrat kompleks pada waktu sahur supaya makanan bertahan lebih lama dan membuat anda kurang lapar.
  • Soya merupakan sumber protein yang penting dan merupakan makanan yang lambat terbakar.
  • Kurma adalah sumber gula, serat, karbohidrat, kalium dan magnesium yang baik. 
  • Badam pula kaya dengan protein dan serat serta kandungan lemak yang rendah.
  • Pisang merupakan sumber kalium, magnesium dan karbohidrat yang baik.
  • Adalah lebih baik anda makan kurma dan menikmati bubur oat dan sup sayur.
MINUM
  • Minum air atau jus secukupnya di antara waktu iftar dengan waktu tidur supaya badan anda dapat mengimbangkan aras bendalir dalam badan.
ELAKKAN
  • Makanan goreng dan berlemak. 
  • Makanan bergula
  • Makanan bergaram tinggi ketika sahur kerana ianya akan menyebabkan badan dehidrasi lebih cepat. .
  • Makan berlebihan terutamanya pada waktu sahur.
  • Makanan yang pedas.
  • Terlalu banyak minum teh/kopi semasa sahur. Teh membuat anda membuang lebih banyak air kecil, yang membawa bersamanya garam galian yang badan anda perlukan sewaktu siang.
  • Meminum minuman sejuk semasa berbuka.
  •  Merokok. Adalah baik jika dapat berhenti merokok mulai bulan Ramadhan, seperti yang telah diketahui umum, merokok membahayakan kesihatan.
SENAMAN
Disarankan setiap orang melakukan beberapa jenis senaman ringan seperti aktiviti regangan otot atau berjalan cepat/laju.
 

Ini antara pilihan menu yang saya sarankan untuk turun 5kg dalam masa sebulan berpuasa
- Oat
- Ikan
- Kurma
- Sayuran
- Buahan
- Tempe (soya)
- ESP/Cinch Shake mix/Susu/atau minuman Yogurt

Kenapa saya tak senaraikan nasi dalam pilihan menu di atas? 
Ini kerana, nasi mengandungi kanji yang lebih. Ia membekal lebih lemak. Tukarkan nasi kepada oat. Ia lebih mudah dihadam dan berkhasiat. Lagipun, oat membantu menyerap kolesterol dalam badan. 

Kenapa tiada menu ayam atau daging? 
Heyyy~ kan nak turun 5kg dengan pantas! Jadi, elakkan mengambil protein yang sukar dihadam. Gantikan dengan soya(tempe) atau ikan dah cukup. Lagipun, hari raya nanti pasti pelbagai juadah daging dan ayam akan terhidang. Jadi, anggap saja anda juga berpuasa dari memakan ayam dan daging untuk sebulan ini. 

Nak lagi mantap, ambilah supplement Set slimming Shaklee yang Semulajadi, Selamat dan insyaallah Berkesan. Hasinya pasti lebih marvelous! 

*Senarai menu di atas juga sangat bagus untuk golongan ibu-ibu yang menyusukan anak dan juga yang sedang mengandung. Tapi perempuan mengandung yang mengidam macam-macam tu, tunaikan aje lah apa yang nak di makan. 
 
SET LANGSING RAMADHAN


CINCH Shake Mix.
Cinch memang dibuat untuk membantu kita mendapatkan berat badan yang sesuai. Jadi hasil kajian telah dibuat dan Cinch memang terbukti dapat membantu mengatasi masalah paling ditakuti oleh kita, iaitu YOYO EFFECT !! Kiranya kesan YOYO antara benda yang paling tak bagus sebab berat badan kita akan turun naik , macam yoyo. Kenapa begitu ? kerana semasa kita diet, jisim lemak tidak berkurangan, apa yang berlaku hanyalah jisim otot yang berkurangan. Sebab itu kita rasa macam dah turun, tapi tetiba naik balik. Jadi Cinch yang diperkaya dengan formula khas LEUCINE untuk mengatasi YOYO EFFECT ni.

Lecithin 
Berfungsi untuk mengemulsi lemak..jadi apabila kita makan makanan berminyak, berlemak, lecithin akan bertindak menguraikan minyak tu supaya mudah disingkirkan, kiranya lemak2 tu tak sempat diserap kedalam badan dan tersimpan sebagai lemak lah.

Herblax  

Untuk mereka yang mengalami masalah tak lawas ni, bagus untuk lawas dan cuci usus, buang segala toksin yang tersimpan dalam tubuh badan. 

Untuk mendapatkan Set Kurus Bulan Ramadhan ini, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!! Selamat Membeli belah bersama Shaklee! 
Atau
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

Tips Kuruskan Badan Di Bulan Ramadhan

 
Bagi yang ingin berdiet semasa bulan puasa, tentu tercari-cari apakah corak pemakanan yang perlu diambil kan. Jangan fikir seharian berpuasa di siang hari , maka sewaktu berbuka anda boleh makan apa sahaja dan sebanyak mungkin untuk "cover" zat yang tidak dimakan semasa di siang hari. Nak tahu diet yang betul? Jom kita kongsikan bersama. 
  1. Kenal pasti kadar metabolisme tubuh badan anda. Jika anda mempunyai kadar metabolisme tinggi, maka tidak menjadi masalah pertambahan berat badan walaupun makan banyak ketika berbuka. 
  2. Bagi individu yang mempunyai kadar metabolisme rendah,elak makan melebihi keperluan harian kerana ia akan menimbulkan masalah berat badan apatah lagi tiada aktiviti yang berat di waktu malam selepas berbuka.
  3. Ramai yang menganggap bersahur itu sesuatu yang remeh tetapi hakikatnya sahur adalah sama pentingnya dengan bersarapan. Bersahur akan membantu badan mengimbangi zat gizi yang tidak diperolehi tubuh selama sehari berpuasa. Jadi, prinsip bersahur bukan untuk kenyang semata-mata tetapi lebih kepada makanan yang bergizi tinggi. 
  4. Mulakan saat berbuka dengan makan makanan yang mudah, ringkas dan dalam kuantiti yang sedikit demi sedikit tetapi berulang-ulang. Kejutan ‘jutaan’ makanan secara tiba-tiba akan membuatkan perut berasa tidak selesa dan anda mudah berasa meloya. 
  5. Makan sayuran dan buah-buahan di dalam menu berbuka dan bersahur anda. Seelok-eloknya apabila berbuka puasa, makanan yang diambil perlulah bergantung pada keperluan individu. 
  6. Elak atau kurangkan pengambilan makanan yang berempah dan pedas kerana ia boleh menyebabkan pedih perut dan gastrik. 
  7. Selain itu, elakkan juga daripada minum minuman berkarbonat atau kandungan kafein yang tinggi kerana ia akan memburukkan lagi keadaan perut yang kosong setelah seharian berpuasa. 
  8. Elakkan makan banyak selepas menunaikan solat terawih dan tidur ketika perut masih kenyang kerana ia akan merangsang kepada kegemukan.Korang dinasihatkan untuk tidur sekurang-kurangnya tiga jam selepas makan. 
  9. Kurangkan pengambilan lemak dan bukan karbohidrat dalam menu diet kita. Ini kerana satu gram lemak mengandungi sembilan kalori berbanding hanya empat kalori bagi satu gram karbohidrat. 
  10. Pastikan anda minum air secukupnya di antara waktu bersahur dan juga berbuka puasa. 
  11. Aktiviti senaman juga sebaiknya diteruskan meskipun kita berpuasa. Bezanya, kita boleh memilih aktiviti kecergasan berintensiti rendah dan kecergasan selama 30 minit setiap sesi untuk sekurang-kurangnya tiga kali seminggu. 
  12. Positifkan diri dengan membuat target badan yang realistik dan perancangan yang sesuai. Jangan memaksa diri mencapai perkara yang tidak logik dalam masa yang singkat. 
  13. Jangan asyik menimbang berat badan. Kita akan kecewa jika masih tiada perubahan. Cara paling fleksibel ialah menimbang berat badan tidak lebih sekali dalam seminggu.
  14. Nak lagi mantap, ambilah supplement Set slimming  Shaklee yang Semulajadi, Selamat dan insyaallah Berkesan. Hasinya pasti lebih marvelous! 
ps : sesambil beramal, apasalahnya kita jadikan puasa sebangai cara nak turunkan berat badan secara sihat kan..
Hubungi saya untuk mendapatkan  Set Kurus Shaklee dengan harga istimewa:-
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/    Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

Tuesday, June 24, 2014

Buah Untuk Diet

Menurut pendapat umum, antara makanan yang berkhasiat ialah dari kategori buah-buahan. Buah-buahan bagus dimakan mentah atau dibuat jus kerana dikatakan mempunyai kandungan nutrisi yang tinggi. Bahkan, ada yang gemar makan buah kerana rasanya yang sedap semata-mata. Tetapi dalam banyak-banyak buah tentu sahaja ada beberapa jenis buah tertentu yang sesuai dan membantu dalam usaha mengurangkan berat badan.

Di sini dikongsikan enam jenis buah untuk diet yang boleh membantu:
Buah-Buahan Untuk Mengurangkan Berat Badan
 
1. Limau
                                                 buah oren untuk diet
Jika dibandingkan antara banyak-banyak buah, limau dipercayai mengandungi serat paling tinggi. Yang menariknya juga, serat yang terdapat di dalam buah limau adalah serat yang larut di dalam air
sekaligus membantu mengurangkan keinginan seseorang untuk makan.
 
2. Tembikai
                                           buah tembikai untuk kurus 
Buah ini penuh dengan air sehingga mencapai 92 peratus daripada isi kandungan. Buah tembikai mampu mengenyangkan dan sekaligus membantu mengurangkan pengambilan makanan secara berlebihan. Elok juga sebelum makan nasi, cuba amalkan makan buah dahulu seperti buah tembikai.

3.Grapefruit
                                                        grapefruit untuk diet
Grapefruit dikatakan mempunyai kandungan asam yang dapat menyingkirkan kalori, lemak yang terdapat dalam makanan yang diambil.

4. Berry
                                         BTK5A6 A variety of berries in a plastic carton and loose on a white napkin 
Blackberry, blueberry, raspberry dan strawberi adalah sumber makanan yang paling kaya dengan kandungan antioksidan yang dapat mengimbangi metabolisme tubuh.

5. Anggur
                                     buah anggur bantu diet 
Kandungan antioksidan dalam anggur juga dikatakan dapat membantu mencegah pembentukan lemak dalam perut.

6. Epal
                                            buah epal untuk diet 
Berdasarkan kajian, berat badan seseorang mampu diturunkan sehingga 33 peratus daripada berat sebelumnya sekiranya sering mengamalkan makan epal sebelum mula menjamah makanan berat lain.

Selamat Mencuba dan Semoga Berjaya! 
Hubungi saya untuk mendapatkan  Set Kurus Shaklee dengan harga istimewa:-
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/   
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

Menurunkan Berat Badan dengan Cara Mengira Kalori Makanan

Bagi mengurangkan berat badan, penting untuk kita kawal kalori dalam badan. Bila kalori berlebihan, maka ia akan tersimpan sebagai lemak. Jadi, sambil ambil supplemen  ( Set Kurus Shaklee )sebagai membantu, jangan lupa untuk kawal pengambilan kalori juga ya. Disini dikongsikan bersama jenis makanan dan kalori yang terkandung dalamnya. Anda boleh mengira pengambilan kalori untuk mencapai target penurunan berat badan anda.

Kaedah pengiraan kalori makanan

Daily Energy Requirement = berat(kg) * 30 kalori
contoh jika : berat 68kg. 
Kiraannya ialah 68kg * 30 = 2040 kalori sehari

setiap hari kalau kita hendak mengurangkan 1 kg dalam masa seminggu maka kita perlulah mengurangkan 1kg dari kiraan kalori.
contohnya 68kg – 1kg = 67 kg pengambilan kalori yang perlu diambil
so kiraan ialah 67 *30 = 2010 kalori setiap hari.
baki 30 kalori lagi (2040-2010 kalori) kita akan tolak dari lemak-lemak yang terkumpul dalam badan kita( mean supplemen SHAKLEE la yg tolong kiter :D)

 Dibawah ini senarai untuk panduan Anda memilih makanan :
(Jadi anda boleh kira dalam  1hari anda perlu mengambil berapa nilai kalori.)

PANDUAN MENGIRA KALORI MAKANAN
Kategori:Kuih Muih
1.Kasuiberkelapa parut (sekeping) = 160 kalori
2.Kuih lapis (sekeping) = 130 kalori
3.Bingka ubi (sekeping) = 220 kalori
4.Cekodok Pisang (sebiji sederhana) = 180 kalori
5.Popia goreng (satu) = 130 kalori
6.Popia basah (satu) = 95 kalori
7.Pisang goreng (sekeping) = 170 kalori
8.Kek biasa tanpa krim (sepotong) = 87 kalori 9.Karipap (sebiji) = 130 kalori
10.Sandwich sardin (sekeping) = 70 kalori
11. Bubur kacang (semangkuk) = 100 kalori
 
Kategori: Lauk Pauk 
1. Ikan kembong kari berkuah (seekor) = 85 kalori
2. Ikan tenggiri goreng bercili (sepotong) = 142 kalori
3. Ikan kembong goreng (seekor) = 140 kalori
4. Ikan senangin masam manis berkuah (sepotong) = 210 kalori
5. Daging lembu kari berkuah (2 kotak mancis) = 130 kalori
6. Ayam kari berkuah (sepotong) = 250 kalori
7. Ayam goreng (sepotong) = 255 kalori
8. Ayam tandoori (sepotong) = 220 kalori
9. Sambal udang (setengah cawan) = 70 kalori
10. Sambal sotong (setengah cawan) = 55 kalori
11. Telor goreng (sebiji) = 110 kalori
 
Kategori: Makanan Rutin
1. Nasi putih (satu setengah cawan) = 260 kalori
2. Nasi lemak bersambal (sepinggan) = 400 kalori
3. Nasi goreng bertelur (sepinggan) = 635 kalori
4. Nasi briyani berayam (sepinggan) = 880 kalori
5. Nasi minyak kosong (sepinggan) = 445 kalor
i 6. Nasi ayam kosong (sepinggan) = 300 kalori
7. Mee goreng kosong (sepinggan) = 660 kalori
8. Mee sup (semangkuk) = 380 kalori
9. Mee hoon goreng (sepinggan) = 550 kalori
10. Roti putih (2 keping) = 156 kalori
11. Roti canai kosong tanpa kuah (sekeping) = 200 kalori
12. Capati tanpa kuah (sekeping) = 180 kalori
13. Pau ayam (sebiji) = 203 kalori
14. Emping jagung kosong (secawan) =160 kalori
 
Kategori: Makanan Segera
1. Peha ayam goreng (satu) = 130 kalori
2. Nugget ayam (satu) = 60 kalori
3. Kentang lecek (satu tub kecil) = 90 kalor
i 4. Sayur kobis hancur (satu tub) = 75 kalori
5. Burger keju (satu) = 425 kalori
6. Kentang goreng (satu kantung kecil) = 405 kalori
7. Sate ayam (secucuk) = 35 kalori
8. Pizza berkeju (sepotong) = 240 kalori
 
Kategori: Buah-buahan
1. Tembikai (sepotong) = 20 kalori
2. Betik (sepotong) = 45 kalori
3. Pisang emas (2 biji) = 76 kalori
4. Durian (5 ulas) = 64 kalori
5. Limau (sebiji) = 42 kalori
6. Jambu batu (sebiji) = 110 kalori
7. Nenas (sepotong) = 59 kalori
8. Epal (sebiji) = 63 kalori
9. Ciku (sebiji) = 44 kalori
10. Mangga (sebiji) = 103 kalori

so hari ni berapa kalori yang anda sudah  ambil? selamat mencuba kiraan kalori anda...
Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa:-
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/  
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

Panduan Penyimpanan Supplement Semulajadi

Bahan semulajadi yang terkandung dalam supplement semulajadi Shaklee yang menggunakan sumber tumbuhan berkualiti tinggi membuatkan sesetengah daripadanya berubah warna sekiranya terdedah kepada suhu, kelembapan bagi tempoh yang lama.

Antara panduan yang boleh diikuti semasa penyimpanan supplement adalah :
  1. Simpan dibawah suhu 25˚C. 
  2. Elakkan daripada terdedah kepada sinaran matahari secara terus, haba panas dan kelembapan melampau (atas 60% humidity).
  3. Tempat terbaik untuk penyimpanan supplement semulajadi adalah refrigerator(peti sejuk); yakni tempat yang sejuk, gelap dan kering. Untuk memastikan enzyme yang hadir dalam supplement terpelihara.
  4. Tutup penutup botol supplement dengan rapat.
  5. Sekiranya warna supplement anda berubah daripada warna asal, dikuatiri supplement tersebut telah terdedah kepada suhu dan kelembapan yang boleh menjejaskan keberkesanan dan fungsi supplement tersebut. Contohnya Vitamin E dan Lecithin berubah warna kepada gelap kerana sensitif kepada perubahan mendadak suhu persekitaran dan vitamin jenis chewable (kunyah) yang mudah menyerap lembapan.
  6. Ambil tablet supplement menggunakan penutup botol dahulu dan BUKAN sentuhan terus dengan tangan. Gunakan tangan untuk tablet yang hendak dimakan sahaja diatas penutup botol tersebut.
  7. Sekiranya anda membeli supplement bersaiz botol besar, bahagikan sebilangan jumlah tablet dari botol besar tersebut kepada botol kecil untuk mengelakkan kekerapan membuka penutup botol besar itu yang boleh mendedahkan kepada perubahan suhu persekitaran
Semoga perkongsian diatas membantu anda mengekalkan kesegaran supplement yang telah anda buka untuk kegunaan bagi tempoh masa tertentu.
Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa:-
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/  
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
 

Monday, June 23, 2014

Senaman Menganjalkan Payudara

Kali ini saya ingin kongsikan senaman untuk menegangkan payudara yang kendur. Ada beberapa faktor yang menjadi punca payudara menjadi kendur dan tidak setegang dahulu. Antaranya termasuklah faktor penuaan,mengandung dan pertambahan atau pengurangan berat badan secara mendadak.
Mungkin ada yang beranggapan payudara kendur--sapulah krim. Takpun pergilah buat pembedahan atau makan apa-apa produk untuk menegangkan payudara. Ya, itu pun salah satu usaha juga. Tapi disini saya kongsikan cara-cara semulajadi/natural untuk menegangkan kembali payudara, especially untuk wanita yang baru lepas bersalin.

Jadi berikut salah satu  contoh senaman yang anda boleh lakukan untuk membesar dan menegangkan payudara.
Tapi ingat:
  1. Senaman ini membantu bentuk otot di pada tapak payudara anda, iaitu otot pektoral.
  2. Saiz tidaklah membesar sampai ala-ala Pamela Anderson.
  3. Pembentukan otot pectoral juga bantu menegangkan payudara dan dengan itu memberi ilusi payudara yang lebih besar.
Senaman Menegangkan Payudara
  • Renggangkan kedua belah tangan
  • Tarik nafas dan letakkan kedua belah tangan dihadapan dada, tahan nafas dan tarik segala kekuatan di bahagian dada sehingga terasa tegang di bahagian dada dan ketiak.
  • Lepaskan tangan perlahan-lahan dan letak tangan di atas payudara, bermula dari atas dan diurut kebawah dengan cara yang tidak terlalu kasar.
  • Kemudian alihkan tangan kebahagian tepi dan urut kehadapan
  • Urutan terakhir, letakkan tangan di bahagian bawah payudara, dan urut dari bawah bawah ke atas mengikut bentuk payudara. 

  • Setiap gerakkan perlu dilakukan dalam bilangan 15 kali dan pernafasan perlu dikawal setiap kali tekanan dilakukan.
Selamat mencuba...semoga payudara kita sume menjadi tegang dan mantap..hehehe
Sumber: amalan bonda
 
Selain itu anda juga boleh mengambil supplement Shaklee bagi membantu menanjalkan payudara anda. Bukan sahaja payudara anjal tetapi kulit anda juga akan lebih halus dan cantik dengan pengambulan ESP. Bonus untuk pengambilan Alfafa pula merapatkan keintiman anda berfungsi seperti kacip fatimah.


ESP dan ALFALFA ESP adalah serbuk protin yang mengandungi leucine. Leucine bertindak untuk merangsang sintesis otot untuk mengekalkan otot semasa proses penurunan berat badan. jadi dengan bantuan senaman untuk anjalkan payudara. Protin pula perlu untuk keanjalan tubuh wanita terutama di bahagian payudara dan punggung serta wajah. ESP mebantu menganjalkan payudara terutamanya bagi ibu yang menyusukan anak. ESP membantu mengawal selera makan, jadi membantu untuk menahan rasa kenyang yang lama.

Alfalfa pula adalah herba telah digunakan untuk peningkatan payudara secara semulajadi. Alfalfa boleh bertindak seperti estrogen, hormon semula jadi yang menyumbang kepada pertumbuhan payudara. Estrogen adalah hormon wanita yang bertanggungjawab untuk meningkatkan saiz payudara. Walaupun badan anda secara semulajadi akan menghasilkan estrogen semasa anda melalui akil baligh dan juga sehingga anda berumur 18 atau 19 tahun, tidak ada salahnya memberi tumpuan kepada makanan yang mengandungi estrogen untuk membantu payudara anda mendapat sedikit lebih besar. Sejumlah besar alfalfa mungkin mempunyai beberapa kesan yang sama seperti estrogen. Tetapi jumlah walaupun besar alfalfa tidak sekuat pil estrogen. Alfalfa adalah makanan yg kaya dengan mineral, vitamin dan phyto-estrogen yang menggalakkan pertumbuhan payudara.

Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/  
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
.

Saturday, June 21, 2014

Panduan Hadapi Cuaca Panas Dan Jerebu

 
Ramalam Jabatan meterologi mengatakan bulan Jun/julai ni Malaysia akan hadapi El Nino. Dan sekarang ni memang dah banyak hari hujan tak turun, memang terasa bahang sangat terutama
kalau nak tidur waktu malam, ditambah pula dengan jerebu yang semakin hari makin tebal. Tekak pun dah rasa lain macam dah, kering sangat. Jadi macam mana nak atasi keadaan ini. Jom kongsi bersama tips-tips untuk hadapi cuaca panas dan jerebu ni.
  1. Banyakkan minum air suam kalau boleh lebih dari 8 gelas sehari. selain menggelakkan hidrasi ianya juga dapat menyejukkan badan.
  2. Jangan ambil  kurangkan pengambilan minuman berkafein dan beralkohol(ni memang haram) dan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  3. Kurangkan aktiviti di luar ketika panas terik. Banyakkan berehat di rumah sekiranya tidak ada perkara yg mustahak untuk dilakukan
  4. Pakai pakaian yang ringan, warna2 yang terang dan longgar
  5. gunakan payung atau topi ketika keluar rumah
  6. Minum minuman isotonik kerana ia boleh menggantikan garam dan mineral yang hilang semasa berpeluh.Gunakanlah Performace Drink untuk lebih berkesan dan kurang kandungan gula.
  7. Mandi atau gunakan kipas untuk menyejukkan badan
Tips Elakkan Penyakit Ketika Jerebu
  1. Mereka yang mengalami penyakit-penyakit seperti batuk, selesema, asma, sakit mata, sakit jantung atau penyakit paru-paru yang kronik hendaklah datang ke klinik dengan segera jika keadaan penyakit bertambah buruk.
  2. Mereka yang di dalam kumpulan berisiko tinggi hendaklah sentiasa mengambil ubat seperti yang dinasihatkan.
  3. Penutup hidung (nasal mask) hendaklah digunakan oleh semua penunggang motosikal, mereka yang bekerja di luar bangunan atau di tempat-tempat yang berhabuk dan juga mereka yang dalam kumpulan berisiko tinggi.
  4. Perokok yang mempunyai anak kecil, ibu bapa tua dan sanak saudara yang berpenyakit jangan merokok di dalam rumah.
  5. Sejauh yang boleh, orang ramai dinasihatkan supaya tinggal di dalam bangunan atau rumah.
  6. Kurangkan aktiviti sukan di luar rumah
  7. Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa membasuh muka dan bahagian kulit yang terdedah kepada jerebu dengan air bersih.
  8. Sekiranya kenderaan anda berhawa dingin, sila gunakannya.
  9. Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa meminum air yang banyak.      
  10. Perokok dinasihatkan supaya tidak merokok apabila keadaan udara tidak sihat ( iaitu IPU yang melebihi 100 )
  11. Mereka yang berisiko tinggi dinasihatkan mengambil cuti di luar kawasan yang berjerebu sekiranya keadaan jerebu berterusan pada tahap berbahaya di kawasan mereka.
  12. Amalkan pengambilan suplemen yang membantu meningkatkan imun badan seperti Vitamin C dan Nutriferon daripada Shaklee

    Vita C dan Nutriferon berupaya meningkatkan ketahanan badan
    Semoga panduan ini dapat memberikan manfaat untuk kita sama-sama menjaga kesihatan kita sekeluarga. 
Untuk mendapatkan Set Cuaca Panas Dan Jerebu ini, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!!Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/    
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852




Dah masuk 6 hari hujan tak turun, memang terasa bahang sangat terutama kalau nak tidur waktu malam. Tekak pun dah rasa lain macam dah, kering sangat. Katanya cuaca panas ni disebabkan oleh kesan Tsunami di Jepun lepas, ada kata kerana pembakaran jerami di Indon. Entah lah mana satu betul, tetapi cuaca panas ni ditambah pula dengan jerebu yang semakin hari makin tebal.

Sebelum pergi kelas petang ni, nak kena cari mask lah, lain macam dah rasa habuk waktu bawa motor tadi.  Kepada sahabat2 semua, sambil main blog tu, sediakan air kat sebelah laptop/PC anda ya, jaga kesihatan sebaiknya. =)  
Di bawah ni ada beberapa tips ringkas hadapi cuaca panas dan jerebu:-

Tips Hadapi Cuaca Panas
  • banyakkan minum air suam kalau boleh lebih dari 8 gelas sehari. selain menggelakkan hidrasi ianya juga dapat menyejukkan badan.
  • jangan ambil/ kurangkan pengambilan minuman berkafein dan beralkohol(ni memang haram) dan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  • kurangkan aktiviti di luar ketika panas terik. banyakkan berehat di rumah sekiranya tidak ada perkara yg mustahak untuk dilakukan
  • pakai pakaian yang ringan, warna2 yang terang dan longgar
  • gunakan payung atau topi ketika keluar rumah
  • minum minuman isotonik kerana ia boleh menggantikan garam dan mineral yang hilang semasa berpeluh
  • mandi atau gunakan kipas untuk menyejukkan badan


Kuala Lumpur dilanda Jerebu

Tips Elakkan Penyakit Ketika Jerebu

  • Mereka yang mengalami penyakit-penyakit seperti batuk, selesema, asma, sakit mata, sakit jantung atau penyakit paru-paru yang kronik hendaklah datang ke klinik dengan segera jika keadaan penyakit bertambah buruk.
  • Mereka yang di dalam kumpulan berisiko tinggi hendaklah sentiasa mengambil ubat seperti yang dinasihatkan.
  • Penutup hidung (nasal mask) hendaklah digunakan oleh semua penunggang motosikal, mereka yang bekerja di luar bangunan atau di tempat-tempat yang berhabuk dan juga mereka yang dalam kumpulan berisiko tinggi.
  • Perokok yang mempunyai anak kecil, ibu bapa tua dan sanak saudara yang berpenyakit jangan merokok di dalam rumah.
  • Sejauh yang boleh, orang ramai dinasihatkan supaya tinggal di dalam bangunan atau rumah.
  • Kurangkan aktiviti sukan di luar rumah
  • Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa membasuh muka dan bahagian kulit yang terdedah kepada jerebu dengan air bersih.
  • Sekiranya kenderaan anda berhawa dingin, sila gunakannya.
  • Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa meminum air yang banyak.
  • Perokok dinasihatkan supaya tidak merokok apabila keadaan udara tidak sihat ( iaitu IPU yang melebihi 100 )
  • Mereka yang berisiko tinggi dinasihatkan mengambil cuti di luar kawasan yang berjerebu sekiranya keadaan jerebu berterusan pada tahap berbahaya di kawasan mereka.
- See more at: http://www.mohamadazhan.com/2011/05/tips-menghadapi-cuaca-panas-dan-jerebu.html#sthash.Yp0yGvhc.dpuf
Dah masuk 6 hari hujan tak turun, memang terasa bahang sangat terutama kalau nak tidur waktu malam. Tekak pun dah rasa lain macam dah, kering sangat. Katanya cuaca panas ni disebabkan oleh kesan Tsunami di Jepun lepas, ada kata kerana pembakaran jerami di Indon. Entah lah mana satu betul, tetapi cuaca panas ni ditambah pula dengan jerebu yang semakin hari makin tebal.

Sebelum pergi kelas petang ni, nak kena cari mask lah, lain macam dah rasa habuk waktu bawa motor tadi.  Kepada sahabat2 semua, sambil main blog tu, sediakan air kat sebelah laptop/PC anda ya, jaga kesihatan sebaiknya. =)  
Di bawah ni ada beberapa tips ringkas hadapi cuaca panas dan jerebu:-

Tips Hadapi Cuaca Panas
  • banyakkan minum air suam kalau boleh lebih dari 8 gelas sehari. selain menggelakkan hidrasi ianya juga dapat menyejukkan badan.
  • jangan ambil/ kurangkan pengambilan minuman berkafein dan beralkohol(ni memang haram) dan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  • kurangkan aktiviti di luar ketika panas terik. banyakkan berehat di rumah sekiranya tidak ada perkara yg mustahak untuk dilakukan
  • pakai pakaian yang ringan, warna2 yang terang dan longgar
  • gunakan payung atau topi ketika keluar rumah
  • minum minuman isotonik kerana ia boleh menggantikan garam dan mineral yang hilang semasa berpeluh
  • mandi atau gunakan kipas untuk menyejukkan badan


Kuala Lumpur dilanda Jerebu

Tips Elakkan Penyakit Ketika Jerebu

  • Mereka yang mengalami penyakit-penyakit seperti batuk, selesema, asma, sakit mata, sakit jantung atau penyakit paru-paru yang kronik hendaklah datang ke klinik dengan segera jika keadaan penyakit bertambah buruk.
  • Mereka yang di dalam kumpulan berisiko tinggi hendaklah sentiasa mengambil ubat seperti yang dinasihatkan.
  • Penutup hidung (nasal mask) hendaklah digunakan oleh semua penunggang motosikal, mereka yang bekerja di luar bangunan atau di tempat-tempat yang berhabuk dan juga mereka yang dalam kumpulan berisiko tinggi.
  • Perokok yang mempunyai anak kecil, ibu bapa tua dan sanak saudara yang berpenyakit jangan merokok di dalam rumah.
  • Sejauh yang boleh, orang ramai dinasihatkan supaya tinggal di dalam bangunan atau rumah.
  • Kurangkan aktiviti sukan di luar rumah
  • Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa membasuh muka dan bahagian kulit yang terdedah kepada jerebu dengan air bersih.
  • Sekiranya kenderaan anda berhawa dingin, sila gunakannya.
  • Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa meminum air yang banyak.
  • Perokok dinasihatkan supaya tidak merokok apabila keadaan udara tidak sihat ( iaitu IPU yang melebihi 100 )
  • Mereka yang berisiko tinggi dinasihatkan mengambil cuti di luar kawasan yang berjerebu sekiranya keadaan jerebu berterusan pada tahap berbahaya di kawasan mereka.
- See more at: http://www.mohamadazhan.com/2011/05/tips-menghadapi-cuaca-panas-dan-jerebu.html#sthash.Yp0yGvhc.dpuf
Dah masuk 6 hari hujan tak turun, memang terasa bahang sangat terutama kalau nak tidur waktu malam. Tekak pun dah rasa lain macam dah, kering sangat. Katanya cuaca panas ni disebabkan oleh kesan Tsunami di Jepun lepas, ada kata kerana pembakaran jerami di Indon. Entah lah mana satu betul, tetapi cuaca panas ni ditambah pula dengan jerebu yang semakin hari makin tebal.

Sebelum pergi kelas petang ni, nak kena cari mask lah, lain macam dah rasa habuk waktu bawa motor tadi.  Kepada sahabat2 semua, sambil main blog tu, sediakan air kat sebelah laptop/PC anda ya, jaga kesihatan sebaiknya. =)  
Di bawah ni ada beberapa tips ringkas hadapi cuaca panas dan jerebu:-

Tips Hadapi Cuaca Panas
  • banyakkan minum air suam kalau boleh lebih dari 8 gelas sehari. selain menggelakkan hidrasi ianya juga dapat menyejukkan badan.
  • jangan ambil/ kurangkan pengambilan minuman berkafein dan beralkohol(ni memang haram) dan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  • kurangkan aktiviti di luar ketika panas terik. banyakkan berehat di rumah sekiranya tidak ada perkara yg mustahak untuk dilakukan
  • pakai pakaian yang ringan, warna2 yang terang dan longgar
  • gunakan payung atau topi ketika keluar rumah
  • minum minuman isotonik kerana ia boleh menggantikan garam dan mineral yang hilang semasa berpeluh
  • mandi atau gunakan kipas untuk menyejukkan badan


Kuala Lumpur dilanda Jerebu

Tips Elakkan Penyakit Ketika Jerebu

  • Mereka yang mengalami penyakit-penyakit seperti batuk, selesema, asma, sakit mata, sakit jantung atau penyakit paru-paru yang kronik hendaklah datang ke klinik dengan segera jika keadaan penyakit bertambah buruk.
  • Mereka yang di dalam kumpulan berisiko tinggi hendaklah sentiasa mengambil ubat seperti yang dinasihatkan.
  • Penutup hidung (nasal mask) hendaklah digunakan oleh semua penunggang motosikal, mereka yang bekerja di luar bangunan atau di tempat-tempat yang berhabuk dan juga mereka yang dalam kumpulan berisiko tinggi.
  • Perokok yang mempunyai anak kecil, ibu bapa tua dan sanak saudara yang berpenyakit jangan merokok di dalam rumah.
  • Sejauh yang boleh, orang ramai dinasihatkan supaya tinggal di dalam bangunan atau rumah.
  • Kurangkan aktiviti sukan di luar rumah
  • Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa membasuh muka dan bahagian kulit yang terdedah kepada jerebu dengan air bersih.
  • Sekiranya kenderaan anda berhawa dingin, sila gunakannya.
  • Orang ramai dinasihatkan supaya sentiasa meminum air yang banyak.
  • Perokok dinasihatkan supaya tidak merokok apabila keadaan udara tidak sihat ( iaitu IPU yang melebihi 100 )
  • Mereka yang berisiko tinggi dinasihatkan mengambil cuti di luar kawasan yang berjerebu sekiranya keadaan jerebu berterusan pada tahap berbahaya di kawasan mereka.
- See more at: http://www.mohamadazhan.com/2011/05/tips-menghadapi-cuaca-panas-dan-jerebu.html#sthash.Yp0yGvhc.dpuf