Showing posts with label air soya penyebab kanser. Show all posts
Showing posts with label air soya penyebab kanser. Show all posts

Tuesday, September 4, 2018

Naik Rank Senior Supervisor Hasil Jualan VIVIX


http://syokcariduit.blogspot.com/2018/01/bisnes-online-suri-rumah.html

Syukur Alhamdulillah Bulan Ogos 2018 mencatat kenangan indah apabila Kak Soffi sekali lagi dapat memecahkan tembok untuk naik rank sebagai Senior Supervisor. Kalau dulu Kak Soffi dapat naik rank Supervisor semasa berlangsungnya promo vivix. Kali ini jugak Kak Soffi dapat naik rank Senior Superisor hasil jualan semasa berlangsungnya promo vivix. Begitulah hebat dan istimewanya kebaikan vivix sampai semua orang berebut-rebut nak beli waktu promo.
 
Kak Soffi target jual 30 botol vivix masa tu tapi syukur sangat Allah bagi dapat 39 botol. Alhamdulillah. Jadi tentu ada yang tertanya-tanya macam mana Kak Soffi boleh jual sebanyak tu kan?

Jawapanya terus konsisten berkongsi kebaikan vivix, lipat ganda follow up anak makan sendiri dan prospek. Amalan rohani jangan tinggal pastu tawakkal jerlah kat Allah. Alhamdulillah Allah mudahkan semua urusan rezeki Kak Soffi. 

Biar kita lambat, tapi sentiasa buat, daripada cepat, lepas tuh tak terbuat langsung. Business ini sangat sesuai bagi mereka yang suka mengembangkan legasi kepada anak cucu. Memang sangat best untuk mereka yang hendak berjaya. Jom kita usaha lagi.

Siapa yang nak join boleh hubungi Kak Soffi k. Kak Soffi akan berkongsi dan ajar cara macam mana anda boleh jual vivix sampai berpuluh-puluh botol. 

Hubungi:

Soffiah Shariff  
Mentor Bisnes Anda
ID No : 1027990  
013-4505852
Share:

Wednesday, February 22, 2017

Sama Ke Air Soya Kotak Dengan Soya ESP Shaklee?

Korang minum air soya apa? saya minum air soya Shaklee
Tahukah anda air soya yang dekat kedai tu tak sama tau dengan ESP Shaklee. Air soya dengan protein soya adalah TIDAK SAMA. Ianya adalah dari sumber soya tapi protein soya ni adalah hasil dari proses pengekstrakan. Air soya semua boleh buatkan. rebus,blend & tapis tapi nak dapatkan protein soya susah dan perlukan teknik, proses yang betul.

Bagaimana dari kacang soya nak dapatkan protein soya?

Protein soya adalah protein yang diasingkan daripada kacang soya. Ia diperbuat daripada kacang soya yang telah diasingkan dari bendasing dan yang dihilangkan lemak. kacang soya ini akan diproses kepada tiga jenis produk komersial protein tinggi: 
  1. tepung soya
  2. concentrates
  3. isolates. 
Dan ESP adalah soya ISOLATES

-Soy Protein Isolate

memiliki 90% kandungan soya protein di dalam setiap kandungannya. ini menjadikan soy protein isolate adalah yang paling asli. dikatakan paling asli kerana kandungan karbohirat dalam protein soya ini diasingkan.

- Soy Protein Concentrate

hanya memiliki 65% kandungan soya protein di dalam setiap kandungannya. Protein soya ini hanya mengasingkan bahan larut air dan lemak dari serbuk kacang soya. Kandungan karbohirat yang ada di dalam Soy Protein Concentrate membuatkan rasa soya masih kekal.

Kaedah yang paling kerap digunakan adalah pengekstrakan alkohol walaupun kaedah ini menyebabkan kebanyakan kehilangan isoflavon soya. Membasuh menggunakan alkohol akan memusnahkan kandungan isoflavones sehingga 88% tau.

Isoflavones ni penting untuk mengurangkan risiko kanser payudara, prostat, paru-paru dan usus. Isoflavones juga penting untuk seimbangkan hormon dan meningkatkan jisim tulang.

Dan kalau korang nak tahu satu lagi fakta best, Shaklee merupakan syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1961. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.


 
Ini lah SPECIAL nya protein Shaklee dimana Shaklee dah lebih 50 tahun memisahkan soya dengan pengekstrakan air sejuk.

Jadi kalau ingat dah minum soya beli kedai kedai kak kiah fikir fikirkan la. tengok label ye dik. sebab majoritinya soyanya sikit, gula je banyak.

kenapa ESP mahal dengan air kotak soya tu? ofcos la sebab hasilnya pun berbeza. jauh beza. proses nak hasilkan ESP tak sama langsung dengan air soya sebab ESP bukan air soya. ianya soy protein. 

Berminat Untuk mendapatkan ESP, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
SMS/whatapps: 013-4505852 ( Soffiah) 
Shaklee ID: 1027990 
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com 
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      




Share:

Friday, September 16, 2016

Pesakit Kanser DiLarang Minum Air Soya. Betul Ke?

TASK 82: Kenape korang yakin ESP bukan soya seperti yg digembar gembur


Saya ada kanser jadi saya tak blh mkn apa2 jer yg bersumberkan soya terutama ESP

S:Adakah kacang soya penyebab kanser?

J: Soya yang telah dimasak lama mengandungi sebatian-sebatian bersifat karsinogenik. Satu proses yang dinamakan TVP (textured vegetable protein) adalah proses penyebab kanser di mana ia berlaku apabila soya diproses dan perlu melalui laluan salur bersuhu tinggi dan bertekanan tinggi. TVP ini yang lazimnya digunakan di dalam burger soya dan sosej soya. Ia perlu dielakkan

S: Bagaimana dengan kacang soya panggang?

J: Kacang soya kaya dengan lemak tumbuhan. Jika kacang soya dipanggang dan dimakan seperti kekacang, haba daripada proses memanggang akan mengubah lemak ini menjadi asid lemak trans yang kita ketahui adalah lemak yang menyebabkan kanser dan masalah jantung. Sekiranya kacang soya panggang ini disimpan lama,minyak di dalamnya akan berubah menjadi bersifat lebih karsinogenik. ELAKKAN makan kacang soya panggang.

Kenapa ESP boleh?

  1. Soya Shaklee ditanam secara organic 
  2. Soya Shaklee telah disahkan sebagai soya non-GMO
  3. Soya ESP mengandugi 9 asid amino  
  4. Soya Shaklee dia cuci dgn air  
  5. Soya Shaklee mengandugi kalsium yang ditambah untuk seimbangkan pH  
  6. Proses dengan Cold extraction  
  7. Soya Shaklee adalah soya mentah

Sebab tu saya dan semua wanita2 ni memilih soya ESP terbukti selamat dan berkesan



Pengedar Shaklee Sungai Petani
Soffiah Shariff 
013-4505852
 

Testimoni ESP
































 
Jika anda berminat untuk mendapatkan ESP, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

Atau
Hubungi saya untuk mendapatkan produk dengan harga yang lebih menjimatkan. Dengan setiap pembelian produk Shaklee melalui saya, anda layak untuk mendapat konsaltansi secara percuma:-

SMS/whatapps: 013-4505852(Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com 
Facebook:Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
Share:

Wednesday, February 12, 2014

Benarkah Soya Penyebab kanser Dan Bahaya Untuk Kesihatan?

Isu ni timbul semenjak ramai yang rajin share dan posting artikel tentang keburukan soya atau  soya bahaya pada kesihatan. Sampaikan ESP Shaklee pun dilabel sebagai berbahaya juga. Semoga artikel ini dapat memberi pencerahan kepada mereka yang masih ragu-ragu untuk mengambil produk ESP Shaklee. 

Memandangkan memang ramai blogger mahupun researchers dalam dan luar negara yang mengupas isu soya bahaya pada kesihatan, Cuma saya hairan hampir kesemua artikel hanya menyebut perkataan soya sedangkan ada 2 jenis soya di dunia ni iaitu GMO soya dan non-GMO soya . Jadi saya hairan kenapa tiada orang yang mengupas isu 2 jenis soya ini. 

Apa beza GMO dengan Non-GMO?
Kepada yang belum tahu GMO adalah singkatan kepada Genetically Modified Organisms. Ia bermaksud organisma (baik haiwan mahupun tumbuhan) yang sudah diubah kandungan genetiknya oleh manusia. 
Tahukah anda hampir semua makanan yang ambil kita termasuk benih kacang soya pada hari ini adalah GMO,bermaksud ia bukan sesuatu yang natural. So, kalau kita ambik product yang tak natural, walau pun ditanam secara organik (kalau tak organik apatah lagi kan) kebaikannya takkan sama dengan yang kita makan produk yang Allah sediakan benihnya. Keburukannya juga mungkin tak dapat dijangka. So still kena ambik dengan berhati-hati. 

Kenapa mesti GMO jika berbahaya?
Sebab kita perlukan makanan lebih banyak dari yang pasaran sedia ada mampu bekalkan. Jadi pakar-pakar industri pemakanan terpaksa ubah genetik tumbuhan/haiwan supaya tanaman cepat masak, buah lebih besar, kandungan minyak lebih banyak, haiwan cepat matang dan macam-macam lagi. Jadi takde lah nak berlaku krisis kekurangan makanan.

Maka soya juga tidak terkecuali. Malah pada tahun 1999, satu kajian membuktikan pengambilan soya boleh mengurangkan risiko penyakit berkaitan jantung. Maka semenjak itu, permintaan soya melanjuk naik lebih dari yang mampu dibekalkan oleh pengusaha soya. Maka disebabkan permintaannya yang tinggi dalam industri makanan, minyak, farmaseutikal  dan sebagainya, 96% soya di dunia adalah soya GMO. Boleh dikatakan semua produk soya yang anda ambil seharian adalah soya GMO kecuali anda memang beli soya yang bertanda ‘Organik’ atau ‘Non-GMO’.  Non-GMO ini bermaksud ‘Non-Genetically Modified Organisms’ di mana kandungan genetiknya tidak pernah diubah oleh manusia.

Kenapa saya bercerita pasal GMO dan non-GMO ni? Anda kena faham perbezaan dua jenis soya ni barulah boleh terima akal apa yang saya nak ceritakan seterusnya. Jadi setelah saya menjelajah dari website ke website, saya setuju yang soya memang boleh mendatangkan mudarat kepada kesihatan badan jika:
  1. Produk soya yang dimakan seharian itu adalah GMO soya 
  2. Produk soya GMO dimakan dalam kuantiti yang terlalu banyak setiap hari 
Untuk point 1, disebabkan majoriti besar soya adalah GMO dan tak mustahil apabila kita sudah ubah genetiknya, akan berlaku kesan sampingan pada tubuh kita. Ya lah, dah kita ubah kejadian Allah mestilah ada kesannya kan? Tapi menurut kajian pakar juga, peluang untuk berlakunya perpindahan DNA dari soya GMO ke tubuh manusia yang boleh menyebabkan soya bahaya pada kesihatan adalah sangat rendah dan hampir tiada. Itu kata pakar lah ya di mana anda boleh rujuk sendiri di GeneticallyModified Soybean

Tentang point ke-2 pula, sedangkan Islam sendiri pun menyuruh umatnya bersederhana dalam pemakanan. Setahu saya apa sahaja makanan pun kalau diambil berlebihan sememangnya akan memudaratkan badan kita. Jadi kalau ada yang memang makan bergelen-gelen soya GMO setiap hari, memang logik lah anda berisiko tinggi mendapat penyakit-penyakit yang dikaitan dengan soya tu. Tapi ada ke orang makan atau minum soya bergelen-gelen setiap hari? Rasanya tak ada kot.. kan????

Benarkah soya melemahkan kejantanan lelaki?
Ada yang berpendapat soya membekalkan phyto-estrogen di mana ia boleh melemahkan kejantanan lelaki (dalam erti kata lain lelaki jadi pondan). Jadi ramailah ibu hamil yang takut nak minum sebab takut nanti keluar baby boy jadi lembik.  Phyto-estrogen adalah sejenis komponen daripada tumbuhan yang seakan-akan hormon estrogen dalam tubuh manusia. Jadi anti-soya berpendapat pengambilan soya akan menyebabkan lambakan phyto-estrogen dalam badan. Bila estrogen tinggi, maka hormon perempuan lebih tinggi menyebabkan lelaki jadi lembut.Tetapi ia sebenarnya bergantung kepada kuantiti yang diambil.

Jika anda ahli bina badan (body builder) sememangnya anda perlu kurangkan produk soya atau sebarang produk yang boleh bekalkan phyto-estrogen kerana ia boleh mengganggu hormon maskulin yang anda perlukan. Malah ramai body builder berpendapat ia menggangu otot. Tapi jika anda lelaki biasa yang cuma minum soya pada kadar sederhana rasanya takde lah sampai jadi lelaki lembut. Begitu juga untuk ibu hamil. Apa-apa pun pilih soya non-GMO dan ambil kuantiti pada sederhana.

Dan apa yang anda perlu tahu juga, pengambilan phyto-estrogen dalam kuantiti sederhana bermanfaat besar dalam mengurangkan risiko kanser terutama kanser payudara, sakit jantung, diabetes, strok, obesity dan banyak penyakit lain. Jadi takde lah soya ni bahaya pada kesihatan 100% kan? Boleh rujuk kajian di The Pros and Cons of Phytoestrogens.

Soya mengganggu sistem pembiakan lelaki dan wanita?
Isu ini timbul disebabkan kandungan phyto-estrogen di dalam soya. Memandangkan phyto-estrogen adalah komponen dari tumbuhan yang serupa dengan estrogen (estrogen-like compounds), maka phyto-estrogen akan melekat pada reseptor estrogen dalam tubuh manusia. Jadi ini menghalang estrogen yang sebenar untuk melekat bagi menjalankan fungsinya dalam tubuh manusia. Isu ini sebenarnya50-50 (ada betul dan ada salah).

Menurut pembacaan saya pada lelaki, risikonya tinggi jika soya yang diambil adalah soya GMO dan diambil pada kadar berlebihan. Pada wanita pula ia bergantung kepada banyak faktor. Ada kajian menunjukkan pengambilan soya (pendapat saya soya biasa yang GMO) pada kadar tinggi dari usia kecil boleh mengganggu. Tetapi pada wanita yang sudah dewasa ia sebenarnya membantu melambatkan menopouse dan osteoporosis. Tapi seperti biasa mestilah dalam kadar sederhana dan ambillah soya non-GMO untuk lebih selamat kan. Boleh rujuk kupasan kajian di The Pros and Cons of Phytoestrogens 

Soya menyebabkan kanser?
Ini juga disebabkan kandungan phyto-estrogen di dalamnya. Dan ini juga 50-50. Berdasarkan kajian pendedahan pada phyto-estrogen dalam kadar yang tinggi dan berterusan boleh meningkatkan risiko kanser terutama kanser payudara. Tetapi kajian juga menunjukkan pengambilan soya dalam diet harian berupaya mengurangkan risiko kanser. Ini juga selari dengan banyak kajian yang dilakukan di kalangan orang Asia yang rata-rata mengamalkan produk soya dalam diet harian. 

Jadi pendapat saya seperti biasa berbalik kepada apa yang Islam suruh. Bersederhana dalam apa jua yang kita ambil. Dan paling penting pastikan soya itu non-GMO. Sememangnya banyak kajian menunjukkan phyto-estrogen berupaya mengurangkan risiko kanser terutama kanser payudara. Boleh rujuk kajian di The Pros andCons of Phytoestrogen 

Soya mengandungi heavy metal toxic, natural toxin, gaitrogen dan bahan kimia lain yang bahaya pada kesihatan?
Ya, yang ini saya setuju sangat soya bahaya pada kesihatan jika anda pilih untuk mengamalkan produk soya GMO. Yang memang dah diubah genetiknya, dan diberi pelbagai bahan kimia lain supaya cepat masak, saiz lebih besar, lebih banyak minyak dan sebagainya. Dan ya, saya juga setuju soya bahaya pada kesihatan jika anda pilih untuk mengamalkan produk soya GMO yang diproses seperti kebiasaan iaitu menggunakan alkohol dan mudah dicemari dengan bahan kimia lain. Jadi isu ini boleh dielakkan jika anda pilih produk soya non-GMO yang diproses tanpa alkohol dan bahan kimia. 

Soya bahaya pada kanak-kanak?
Memang ada yang timbulkan isu ni dan melalui pembacaan saya, pemberian susu formula berasaskan soya secara berterusan pada bayi sememangnya mendatangkan kesan sampingan pada kesihatan anak. Menjadi trend semasa untuk berikan bayi susu formula berasaskan soya kerana dikatakan susu
dari susu lembu tinggi lemak, gula dan sebagainya. Tapi sebenarnya tidak ada beza pun. Nak yang terbaik? Berilah anak anda susu ibu kan.

Menurut kajian, antara kesan sampingan yang timbul adalah tempoh haid dan senggugut yang lebih panjang dan berisiko tinggi untuk menghidap‘uterine fibroid’ (fibroid di uterus). Boleh rujuk ulasan kajian di The Pros andCons of Phytoestrogens.Tapi kalau sekadar beri soya sebagai sebahagian dari diet harian, tak sama macam beri susu formula kan?? Jadi pada saya soya bahaya pada kesihatan kanak-kanak jika diambil pada kuantiti sederhana dan amalkan non-GMO soya.

Jadi harap sedikit sebanyak terjawab isu soya ni? Tidak perlulah nak ditakutkan sangat dengan soya.  Pada saya sebagai salah satu tumbuhan yang diciptakan Allah, ia ada khasiatnya pada tubuh manusia. Tapi saya juga setuju, ada jenis kacang soya bahaya pada kesihatan. Cuma kalau nak 100% selamat pilihlah soya non-GMO dan ambillah dalam kuantiti sederhana. Betul tak tuan-tuan dan puan-puan??? Tapi ini cuma pendapat peribadi saya berdasarkan kajian dan pembacaan saya.

ESP Shaklee Tidak Selamat Ke?
Apa yang anda perlu tahu adalah  ESP Shaklee hanya diekstrak dari kacang soya non-GMO. Ingat lagi kan apa beza GMO dengan non-GMO? Yang mana baik dan yang mana buruk?

Malah kacang soya non-GMO yang digunakan oleh Shaklee telah melalui progam Identity Preserved Program (IPP). Melalui program IPP ni, Shaklee memastikan kacang soyanya adalah yang semulajadi dan bebas dari perubahan genetik. Contohnya, jika ia perlukan 9 bulan untuk matang sebelum dituai maka 9 bulanlah masa yang Shaklee peruntukkan. Ia tidak akan diberi apa-apa bahan kimia untuk mempercepatkan kematangannya.Jadi proses penanaman soya untuk Shaklee adalah secara semulajadi dan tiada any intervention.

Dan apa lagi yang bezanya ESP Shaklee dengan produk soya lain?
Apa yang anda perlu tahu kebiasaannya produk soya akan diproses menggunakan alkohol yang bukan sahaja memusnahkan kandungan isoflavene yang bermanfaat pada kesihatan kita malah boleh menyebabkan pencemaran dari bahan-bahan kimia yang digunakan.

Tapi tidak dengan  ESP Shaklee.

Kacang soya yang digunakan dalam penghasilan  ESP Shaklee dicuci dengan air*untuk memastikan kandungan isoflavene dan daidzin di dalamnya yang penting untuk kesihatan terpelihara. Pada yang belum tahu isoflavene adalah antara komponen penting dalam pencegahan kanser.

Dan tahukah anda pengambilan ESP Shaklee hanya disarankan 3 sudu besar sehari
Kenapa? Supaya ia tidak membebankan ginjal kita untuk memproses. Jadi banyak ke 3 sudu besar sehari tu? Pada saya tak lah banyak pun. Tapi pada orang lain, ikut pendapat masing-masing lah kan.
Pendek kata Shaklee sendiri pun tidak suruh ambil banyak ESP pun sehari. Cukup 3 sudu besar untuk keperluan harian. Bersederhana itu kan lebih baik.

Kesimpulannya memang ada betulnya soya bahaya pada kesihatan jika anda pilih untuk amalkan soya GMO dan ambil pada kuantiti yang terlalu banyak. Shaklee ESP antara produk berasaskan soya yang dihasilkan dari soya non-GMO dan melalui pemprosesan yang ketat untuk memastikan kualitinya terbaik. Malah cadangan pengambilan seharian sudah ditetapkan untuk memberi manfaat kepada badan dan bukannya memudaratkan badan. 

Jadi  sebagai produk yang sudah lebih 50 tahun di pasaran, jika benar ESP Shaklee memudaratkan badan semestinya dah lama ia dikeluarkan dari pasaran. Jadi fikir-fikirkan lah. Jangan terlalu percayakan cakap orang. Sebaiknya buat kajian sendiri. Anda akan lebih yakin bila anda sendiri yang mencari jawapannya. 

Untuk mendapatkan ESP, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
 
Share:

Perbezaan Air Soya Dengan ESP Shaklee



ESP ialah protein. Kenapa protein penting?
Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. Keseluruhan sel-sel (anggaran jumlahnya 60 trillion) yang membentuk tubuh badan, semua bergantung kepada protein untuk menjalankan fungsinya seperti Membina sel-sel baru, Menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru. Menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru. 

Keistimewaan ESP?

  • merupakan Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian, 
  • Berasakan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol Dan Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif
  • shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenalai sebagai Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya kita bebas daripada perubahan genetik daripada benih sehingga penyimpanannya anda boleh yakin dengan komitmen kami dalam penggunaan ramua-ramuan semulajadi dan berkualiti.    
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna. 
  • Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.Kandungan lemak dlm ESP sangat minum iaitu (1gm) Dan Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah. 
  • tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga
Kelebihan ESP

  • Menjadikan kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri, 
  • Bantu hilangkan parut jerawat di muka, 
  • Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih, 
  • Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur, 
  • Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
  • ESP juga Menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat. 
  • ESP jika diambil bersama supplement2 lain akan bantu penyerapan yg lebih baik semua supplement yg kita ambik..cepat menyerap dan kesan yg lebih baik berbanding mereka yg tak ambil bersama ESP.
 

7 KRITERIA PEMILIHAN SOYA YANG BAIK   

1.Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organic 
Kenapa soybeans mesti ditanam secara organic….sebab kajian penananam secara kimia (bukan organic) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.. Dan dari segi kajian..sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates.. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran soybeans ni. 

2.Soybean tu mestilah Non GMO ( tak dihasilkan secara genetic) 
Kenapa soy protein mestilah non genetik engineered?sebab secara umumnya..soybean yang dari jenis genetic ni adalah murah utk dihasilkan (ni lebih kurang vitamin sintetik dan vitamin natural..)…dan kebanyakkan syarikat akan mencari cara utk menjimatkan kos..dan semestinya menggunakan soybean yg dihasilkan secara genetic. Dr. Louis J. Pribyl, a Brazilian government scientist menekankan yang berdasarkan kajian... toksin akan dibina tanpa disedari apabila gen baru dimasukkan didalam sel tumbuhan 

3.Soy Protin tu mesti mengandungi 9 asid amino perlu 
Ni ciri yang amat penting. Badan memerlukan kesemua 9 ni untuk menghasilkan hormone,jus penghadaman,antibodi, enzyme. If one essential amino acid is missing, the immune system can be depressed 30%, and many important body functions are delayed or stopped. 

4.Dalam proses pembuatan soy isolate, soyflakes mesti dibersihkan dgn air bukan dgn alcohol 
Alcohol tu haram yelah satu hal gak ..tapi kalau dicuci dgn alcohol..ianya akan memusnahkan kandungan isoflavone..... up to 88%! Sedanglan isoflavone itu diperlukan utk mengurangkan risiko cancer paru2,etc..Isoflavones juga bermanfaat dlm penyeimbangan hormon dan menaikkan berat tulang 

5.Bahan anti-thyroid/anti-growth substance mesti disingkirkan
Soy yang mentah mengandungi "anti-growth", "anti-tyrosine" substance. sedangkan kalau kekurangan bahan2 ni akan menyebabkan low blood pressure, low body temperature, and restless leg syndrome. Find a brand that uses an extracting process that removes this substance, yet keeps the soy in a raw form in order to maintain the HIGHEST LEVEL OF AMINO ACIDS and ISOFLAVONES which are very sensitive to heat. 

6.Proses pembuatan soy protein sebaiknya tanpa pemanasan 
Amino acids sangat sensitive dengan suhu yg panas.. In some studies, cooking protein has been shown to destroy up to 50% of some ESSENTIAL AMINO ACIDS. If an individual consistently consumes a diet that is lacking in all of the essential amino acids, inadequate brain development and hormones, or other body tissue development can be the result 

7.Soy isolate itu mesti ditambah dengan unsur calcium..kenapa? 
Kajian /artikel melaporkan bahawa serbuk soy adalah sangat berasid dan boleh mnyebabkan kerapuhan tulang.Dan oleh yg denikian unsur calcium yang secukupnya mesti ditambah dalam soy protein tu untuk meneutralkan kembali serbuk soy tu.Kebanyakan pengusaha/pengeluar protin tidak menambah cukup kalsium 

Untuk mendapatkan ESP, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!! Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6 
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
Share:

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels