Monday, August 1, 2022

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

 


Sedar tak sedar
Migrain,Gerd, Batu karang hilang
asbab amalkan 3 ketul ni
masyaAllah tadi husband baru tegur
“ eh gerd ayang hilang dah eh”
 
=================================
 
nk story 1 kisah menarik
pengalaman sendiri
orang kata masa preggy macam2 penyakit datang kan
ya benar kenyataan itu
masa sy preggy aritu sy disahkan ada batu karang
kt hempedu.sakit dia masyaallah 😖😖😖
sebulan cmfirm check in kt hospital 2 kali atleast.
1 hospital kluar result memang nampak ada batu kt hempedu
1 hospital lagi kluar result tak de pon batu kt hempedu
paling best yg kluar result tu adalah sebelum sy consume shaklee
lepas sebulan baru buat checkup kt hospital yg 1 lagi tu.
nk operate doc x suggest sbb preggy
than apa yg boleh buat masa tu adalah edit pola pemakanan harian .contack terus nutritionist shaklee .sy tanya dia apa yg shaklee boleh tolong .
than dia pon suggest.
sy follow 100%
disamping sy teruskan consume set mengandung shaklee
alhamdulillah baby pon dah masuk 3 bulan skrg
semua penyakit di atas gone
 
subhanallah 😭
ALWAYS Back to Allah ,sunnah & Al quran
jadikan rujukan
 
Ada sebuah hadis yang telah diriwayatkan dari Al-Miqdam bin Ma’dikarib RA, ia berkata bahawa Baginda SAW bersabda:
 
Maksud: “Tidak ada tempat yang lebih buruk daripada memenuhi perut keturunan Adam. Cukup keturunan Adam mengambil apa yang dapat menguatkan tulangnya. Jika ia adalah sesuatu yang perlu untuk diisi, maka satu pertiga makanannya, satu pertiga untuk minumannya dan satu pertiga untuk nafasnya.” 
(Hadis Riwayat Tirmizi, no. 2380. Dinilai hasan)
 
**********************************
"Perut itu adalah rumah penyakit"
**********************************
" Perut itu semacam telaga bagi badan, urat dan pembuluh darah. Apabila perut itu sakit maka pembuluh darah itu akan membawa penyakit.
 
 
Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni

 
kredit:
Nisya Ariffin Mtm

Bagaimana Hendak Beli Produk ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. 

Share:

Saturday, July 23, 2022

Cara Hilangkan Rasa Sakit Cyst Payudara

 


Runsing bila rasa sakit dibahagian payudara nya berdenyut-denyut makin kuat. Beliau terus membuat pemeriksaan. Hasil pemeriksaan doktor mengesahkan terdapatnya cyst dibahagian payudaranya. Dan rawatan yang disyorkan adalah melalui pembedahan.

Beliau meminta untuk menangguhkan dulu rawatan yang disyorkan oleh doktor tersebut. Pada masa yang sama beliau menjumpai artikel dari blog saya berkaitan dengan cara alternatif untuk kecutkan cyst tanpa pembedahan. So beliau pun beli lah sebotol dulu. Disamping mengamalkan vivix, ada beberapa pantang larang pemilihan makanan jugak yang beliau perlu ikut. 

Alhamdulillah, belum habis sebotol rasa sakit berdenyut-denyut dah hilang. Hingga kini beliau masih meneruskan pengambilan vivix untuk tujuan pencegahan dan penjagaan kesihatan secara menyeluruh.


 

Bagaimana VIVIX membantu mengecutkan cyst dan menghilangkan rasa sakit?

VIVIX adalah minuman botani lazat yang mengandungi CAMPURAN SEMPURNA POLIFENOL, iaitu campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Muscadine Grape, Polygonum Cuspidatum, Purple Carrot dan Europe Elderberry. 

Terdapat POLIFENOL yang terhasil secara semulajadi dalam campuran botanikal ini tetapi jumlahnya mungkin berbeza mengikut waktu penuaian. 


VIVIX MENGANDUNGI:-

✅ 10x Lebih Berkuasa daripada Resveratrol sahaja.

✅ 15 Polifenol untuk perlindungan dengan spektrum lebih luas.
  
1. Muscadine Grape (Anggur luar biasa dengan satu kromosom tambahan)
Mengandungi Asid Ellagic dan Ellagitannins
✅ Menghalang dan mengurangkan pertumbuhan sel yang tidak normal.
✅ Memanjangkan umur dan pengeluaran tenaga pada peringkat sel.
✅ Mengawalatur tahap glukosa darah yang sihat.


2. Polygonum Cuspidatum
Mengandungi Resveratrol
✅ Menggalakkan kadar keradangan (inflammation rate) yang sihat.
✅ Meningkatkan peredaran darah.
✅ Merencatkan pergumpalan (aggregation) platelet darah.


3. Purple Carrot
Mengandungi Anthocyanin
✅ Menggalakkan penglihatan yang sihat.
✅ Meningkatkan keanjalan salur darah.
✅ Mengurangkan keradangan (inflammation).


4. European Elderberry
Mengandungi Anthocyanin
✅ Meningkatkan perlindungan imun.
✅ Properti Anti-bakteria dan anti-virus.
✅ Menggalakkan perkembangan sel-sel normal dan sihat.


Di Malaysia, VIVIX diklasifikasikan di bawah kategori MAKANAN, di bawah bidang FSQD (Bahagian Keselamatan & Kualiti Makanan) Kementerian Kesihatan Malaysia. 
 

Bagaimana Hendak Beli Vivix ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.  

Share:

Monday, March 28, 2022

Teh Untuk Menguatkan Sistem Imun Dan Menguruskan Badan

ELDERBERRY TEA MIX : KEISTIMEWAAN , KANDUNGAN , KELEBIHAN DAN MANFAATNYA






APA ITU ELDERBERRY TEA MIX

Elderberry Tea Mix adalah minuman campuran teh hijau, putih, dan merah yang kaya dengan antioksidan, serta ekstrak Elderberi. Rasanya masam-masam manis.





KEISTIMEWAAN ELDERBERRY TEA MIX

1- Mengandungi elderberi yang menyokong kesihatan imun
2- Mengandungi taurina, meningkatkan ketangkasan fikiran dan tenaga
4- Mudah tersedia dalam pek hidangan sachet
5- Bebas gluten, tiada tambahan perisa, pewarna dan pengawet tiruan.

MANFAAT ELDERBERRY TEA MIX




KELEBIHAN ELDERBERRY TEA MIX





FAKTA NUTRISI ELDERBERRY TEA MIX



 
HARGA ELDERBERRY TEA MIX
Harga Ahli : RM 105.00Harga Jualan : RM 131.25

Bagaimana Hendak Beli Elderberry Tea ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Share:

Campuran Jus Buah Mengecutkan Cyst

VIVIX BERKESAN UNTUK KECUTKAN CYSTS DAN ELAK FIBROID MEMBESAR

Kajian University of California School of Medicine, Department of Gynecology and Obstetrics mendapati resveratrol, bahan antioksida yang dapat membantu mengecutkan cysts serta mengurangkan pembesaran fibroid. Ini kerana resveratrol mampu mengurangkan 'oxidative stress' dan ia juga adalah 'antiproliferative compound' yang mendorong kematian sel dalam sel kanser. 

Selain itu, resveratrol juga dapat menangani kesan negatif insulin pada sel ovari dan membolehkan mereka untuk menjalani proses kematian sel biasa yang diperlukan untuk mengembalikan fungi ovari supaya kembali sihat. 

Oleh itu, kunci utama ialah resveratrol yang terdapat di dalam #vivixshaklee sangat diperlukan oleh mereka yang menderita cyst dan fibroid. Mengambil sikap sambil lewa dalam merawat kedua-dua penyakit ini boleh mengakibatkan kesakitan, anemia akibat pendarahan, sakit belakang, rasa kejang di bahagian rahim dan juga ketidaksuburan. 

Alhamdulillah feedback daripada customer yang mengamalkan vivix, mereka mendapati cysts telah mengecut. 

Untuk penjagaan rahim yang sihat, wanita sangat disarankan untuk ambil vivix sebagai minuman penjagaan kesihatan.


 

Bagaimana Hendak Beli Vivix ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

Share:

Sunday, March 13, 2022

Set Berpuasa Pilihan Rakyat Malaysia

Ramadhan dah makin tiba. Tentu sekali peluang untuk melaksanakan ibadah puasa dan pelbagai ibadah sunat menjadi idaman dan sangat ditunggu-tunggu oleh seluruh umat islam. Bulan yang penuh dengan keberkatan dan berlipat kali ganda pahala yang Allah janjikan.

Sebagai persediaan supaya puasa kali ini lebih bermakna dan membantu kita beribadah dengan lebih bertenaga walaupun berpuasa. SET BERPUASA Shaklee ini menjadi pilihan ramai terutama kepada ibu yang sedang hamil dan menyusu, warga emas, kanak-kanak yang sedang belajar berpuasa, mereka yang ada masalah gastritis, dan mereka yang perlu sentiasa aktif walaupun ketika berpuasa.



Mealshakes :

Minuman berkhasiat, sedap dan berkrim serta sumber yang kaya dengan kalsium, serat dan protein. Sesuai untuk kanak-kanak, remaja dan juga dewasa di mana-mana sahaja.

Harga Jualan : RM 120.00 | Harga Ahli : RM 96.00

ESP

ESP adalah protein soya segera dengan indeks glisemik rendah, paras gula darah kekal stabil, membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.

Harga Jualan : RM 161.25 | Harga Ahli : RM 129.00
ESP Sachet : Harga Jualan : RM 98.75 | Harga Ahli : RM 79.00

Life Shake Elderberry

Life Shake merupakan hidangan semua-dalam-satu yang lengkap, kaya dengan protein, kalsium, serat, vitamin dan mineral. Terdapat dalam perisa Elderberry dan Matcha.

Harga Jualan : RM 206.25 | Harga Ahli : RM 165.00

Performance Drink


Performance Drink mengandungi proprietari OPTI-LYTE™ campuran elektrolit ditambah campuran unik karbohidrat untuk memberikan tenaga segera dan berterusan disamping menyokong penghidratan optimum.Terdapat dua perisa Orange dan Lemon Lime.

Harga Jualan Orange : RM 86.25 | Harga Ahli : RM 69.00
Harga Jualan Lemon Lime: RM 148.75 | Harga Ahli : RM 119.00

Oh ya,nak jimat lagi boleh daftar jadi ahli,harga murah kaw-kaw!

Bagaimana Hendak Beli Produk ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

Share:

Tuesday, September 21, 2021

Jimat RM3K Tanpa Perlu Pembedahan Untuk Rawatan Tulang Patah.

 

“Nurul! Nurul kena cerita ni kat kawan-kawan tau!

Busu dah warded dah ready nak kena operate dah tangan ni. Sekali datang result x-ray doktor kata awak tak perlu operate! Awak boleh balik! Nanti kami bayar balik RM 3K yang awak dah bayar tu!

Busu tanya betul ke ni doktor? Saya tak percaya. Haritu doktor kata confirm kena operate masuk besi! Sebab Busu dah umur 49 tahun mesti tak cantum semula dah tulang tu! Kalau budak kecik bolehlah baik sendiri dia kata!

Busu tak puas hati, busu mintak jumpa pakar! Doktor kata, iya, betul awak tak perlu operate! Tulang awak dah cantum cantik elok dah!

Betul ni saya tak perlu operate, doc? Iya doc kata, kalau operate lagi banyak risiko infection semua. Tangan awak dah baik dah ni!

Ya Allah terima kasih sangat Nurul bagi ubat (vitamin Shaklee Ostematrix dan Zinc) tu kat Busu! Busu makan sebulan, anak Busu monitor Busu makan setiap hari tak miss. Di samping Busu banyak doa, sedekah juga niat nak cepat sembuh. Nurul bagitahu kawan-kawan ye! Bagus sangat ‘ubat’ tu!”

Syukur Alhamdulillah!! Tak perlu operate! Segalanya atas izin Allah. Jimat kos operate RM 3K. Ostematrix (kalsium, magnesium, vitamin D) dan Zinc tu kosnya around RM 100 saja. Terima kasih Allah!

Keistimewaan Suplemen Shaklee

Beza Kalsium Shaklee dengan Kalsium lain, ia memang terbukti secara klinikal, diserap sepenuhnya dalam badan (dan berkesan). So impak dia optimum. Harga pun murah je. RM 61 untuk non-member. Kalau member RM 49 je. Bantu cantumkan balik tulang.
 


Zinc pula, bantu sembuhkan luka dalaman. Harga non-member RM 56, member RM 45 je.
 


Sangat-sangat berbaloi untuk try.

Jimat RM 3,000. Tak perlu kesakitan sebab operate. Tak perlu tambah risiko infection. Cuma tambah nutrisi yang diperlukan untuk badan heal sendiri saja.

Yang mana satu pilihan anda?



Bagaimana Hendak Beli Produk ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

Share:

Sunday, August 22, 2021

Memilih Sumber Protein Dari Tumbuhan Mampu Menyembuhkan Gastritis

 

Anggota tubuh badan manusia sebenarnya terdiri daripada komponen-komponen protein. Daripada unit-unit sel tubuh bergabung menjadi tisu-tisu badan yang kemudiannya membentuk organ badan manusia. Dan sel-sel ini terbuat daripada rangkaian-rangkaian protein.

Sebagai contoh,
  • Kulit manusia adalah organ terbesar. Ia terbina daripada rangkaian-rangkaian protein.
  • Paru-paru, buah pinggang, perut juga adalah organ yang terbina daripada sumber protein bah kan,
  • Hormon tubuh, enzim dan sistem imun badan manusia yang membantu menentang penyakit juga kesemuanya terbentuk daripada rangkaian-rangkaian protein.

Sel-sel ini pula adalah hidup dan silih berganti. Ia juga mampu merosak akibat serangan penyakit mahupun radikal bebas dan ia juga mampu menyembuh atau hidup bermutasi akibat kesan sel-sel lain yang rosak.

Keadaan Perut Pesakit Gastrik

Bagi keadaan seorang pesakit gastrik, keadaan perutnya mengalami masalah. Ia bukan sahaja akibat lebihan asid dalam perut. Tapi keadaan dinding-dinding mukosa perut telah menipis, berlaku keradangan atau luka pada dinding-dinding perut sehingga tahap yang kronik perut mengalami ulser.

Ubat untuk meneutralkan lebihan asid perut sahaja adalah tidak mencukupi. Perut kita masih perlu bekerja untuk memproses makanan yang telah dimakan dan perut juga terus-terusan menghasilkan asid perut untuk proses penghadaman. 
 
Oleh itu, sumber protein yang lembut, bersifat alkali dan bertindakbalas meneutralkan lebihan asid dalam perut tapi dalam masa yang sama berfungsi menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru perut sangat-sangat diperlukan oleh perut yang sedang mengalami keradangan. Ia membantu merawat organ perut yang luka dengan menggantikan sel-sel perut yang rosak.

Protein Haiwan vs Protein Soya Shaklee

Haa, nampak tak betapa pentingnya fungsi ESP dalam membekalkan sumber protein bagi merawat organ-organ tubuh manusia yang sedang sakit? Best kan! Ini sedikit berbeza dengan sumber-sumber protein yang biasa kita makan setiap hari. 
 
Contohnya daging, ayam, ikan dan sebagainya.Sesetengahnya makanan-makanan ini walaupun membekalkan sumber protein yang banyak namun apabila ia memasuki badan, ia bertukar menjadi lebih bersifat asid di dalam badan. 
 
Justeru logiknya proses penyembuhan akan mengambil masa yang agak panjang dan perut juga akan mengalami rasa sakit walaupun telah mengambil ubat.


Bagaimana ESP Shaklee membantu dalam meredakan dan mengurangkan sakit gastrik?

Untuk pengetahuan, ESP Shaklee adalah sumber protein yang dihasilkan daripada kacang soya NON GMO.

  • kacang soya sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkali - dapat meneutralkan keasidan di dalam perut yang dirembeskan oleh kelenjar perut.
  • ESP Shaklee ada kandungan protein yang tinggi - dapat membantu dalam sistem pencernaan bekerja dengan lebih baik kerana sistem pencernaan kita mula bekerja apabila wujudnya unsur protein dalam perut.
  • ESP Shaklee boleh menggantikan susu - dimana bagus untuk bantu membina semula, memulihkan dan menggantikan sel-sel rosak dengan sel-sel baru di lapisan mukosa perut yang rosak dan menipis akibat hakisan asid.

Minuman ESP Shaklee ini juga boleh memberikan tenaga kepada pesakit gastrik yang sering keletihan dan lesu. Selain itu, ia buatkan rasa kenyang yang lebih lama! 
 


 

Bagaimana Hendak Beli ESP ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Share:

Monday, August 2, 2021

SHAKLEE MENJADI PILIHAN ATLET OLIMPIK



27 ATHLETES BERAKSI DI TOKYO POWERED BY SHAKLEE PRODUCTS

Atlet adalah golongan yang sangat-sangat kena jaga pemakanan sebab kalau salah makan, boleh tersingkir dari pertandingan. Dalam Olimpik lagi la, kejohanan tertinggi dunia. Impian seluruh atlet dunia. Atlet sangat berhati-hati dalam pengambilan makanan apatah lagi Supplements ye. 

Sebab tu la apa je yang mereka ambik sangat penting bagi mengelakkan mereka gagal ujian anti doping ini. Kalau lah apa-apa produk untuk tenaga yang mereka ambil dicampur dengan bahan terlarang, memang habislah kan. Kena tarik pingat kemenangan lagi. Mereka sangat berhati-hati apabila ingin mengambil apa-apa produk kesihatan untuk tenaga mereka.


Seperti yang kita ketahui, semua atlet sukan olimpik perlu melalui ujian anti doping yang sangat ketat. Ujian doping adalah ujian untuk mengesan sekiranya terdapat atlet mengambil apa-apa bahan terlarang untuk meningkatkan prestasi.

Di US atlet Olympic mereka majoriti makan Supplements Shaklee. Dan majoriti yang menang pingat emas Olympic adalah atlet yang makan Shaklee Sampai kat US ada group pengedar Shaklee yang terdiri dari atlet Olympic US. Nama Kumpulan ini : Shaklee Pure Performance Team. Diketuai oleh Eli Bremer. Boleh baca banyak kisah kejayaan mereka sebagai Atlet Olympic dengan Shaklee.

 



Kalau atlet yang sangat ketat pemakanan pun consume Shaklee. Maknanya Shaklee ni selamat ke atau sangat selamat?

Macam mana pulak dengan Supplements yang anda semua makan? Adakah selamat dan kualiti sebaik Shaklee ?



Share:

Sunday, July 25, 2021

Benarkah Vitamin C boleh Rawat Covid19???



Vitamin C Untuk Cegah Co V i d

Pernah baca atau dengar dengan perkara di atas? Betulkah vitamin C boleh mencegah sebarang penyakit? 

Jawapannya TIDAK.

Setakat ini, tiada suplemen yang boleh mencegah covid.

Vitamin C adalah sejenis nutrien yg berfungsi sebagai antioksida yang menghalang radikal bebas dr merosakkan sel badan kita. Ia membantu dlm meningkatkan daya tahan badan terhadap penyakit2 seperti selesema & influenza yg berkaitan dengan c o v i d.  

Bagaimana vitamin C berperanan dalam meningkatkan daya ketahanan/imuniti badan?

Fungsi antioksidannya menurunkan paras keradangan, dan membantu memperbaiki fungsi imun. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28067176)

Vitamin C meningkatkan aktiviti phagocytes, sel2 imun yang boleh ‘menelan’ bakteria dan partikel2 bahaya dalam tubuh. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29099763)

Ia meningkatkan pengeluaran dan ‘coverage’ lymphocystes yakni sejenis sel imun yang meningkatkan pengaliran antibodi, iaitu protin2 yang boleh melawan benda2 asing dalam darah kita. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29099763)

Dalam kajian kegunaannya untuk selesema biasa, vitamin C membantu mempercepatkan kadar penyembuhan daripada selesema tersebut. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23440782)

Terdapat kajian yang mana vitamin C dos tinggi yang diberikan secara IV boleh mengurangkan keradangan paru2 terhadap pesakit H1N1 (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28224112/)

Persoalannya, berapa banyak kita mesti ambil vitamin C dalam sehari? Menurut Profesor Dr Azidah Abdul Kadir, Pakar Kesihatan Keluarga, Jabatan Perubatan Keluarga, Pusat Pengajian Sains Perubatan, USM, pilihlah suplemen berkualiti yang membekalkan dos antara 250mg-2000mg Vitamin C sehari (http://covid19.kk.usm.my/.../78-vitamin-c-untuk...)

Oleh itu sebagai langkah2 pencegahan untuk wabak ni… sentiasalah patuh kepada SOP, ambil vaksin dan tingkatkan imunit badan dengan vitamin C & yang seangkatan dengannya. Make sure ambil brand yang terpercaya, berkualiti dan diuji oleh pihak ketiga… bukan sekadar testimonials ya!

kredit FB: Lyna Noh

Share:

Sunday, July 18, 2021

Pakcik Umur 80 Tahun Sihat Amalkan 8 Tahun Set Sendi Ini

Supplement Shaklee Untuk Sendi Sakit Urat.

Tengok pakcik ni tak macam 80 tahun kan? Pada usia begini, kita sangat berharap kita sihat, boleh berjalan, boleh uruskan diri dengan baik supaya tak susahkan anak anak dan orang yang menjaga kita.



Sakit sendi, sakit urat bukan penyakit orang tua sahaja malah umur baru 20an, awal 30an sudah ada yang mula sakit sana sini. Susah nak jalan, susah nak berdiri lama, nak bangun duduk solat pun sakit. Makin lama orang makin cepat tua dari usia mereka. Kenapa? Tentu sekali ini disebabkan pemakanan, gaya hidup, aktiviti harian yang sudah kurang menggunakan kudrat. Zaman sekarang kita banyak bekerja di depan komputer, handphone yang membuatkan kita banyak duduk tanpa banyak pergerakkan.

Tahukah anda bahawa sakit sendi atau arthritis sedang dihadapi oleh 6,059 pesakit di seluruh Malaysia?

Dalam nisbah tujuh wanita dan seorang lelaki, pesakit kebanyakannya adalah wanita berusia dari 21 hingga 60 tahun.

kredit : BeritaHarian


Selain jaga pemakanan, ubah gaya hidup yang lebih sihat, bersenam, pastikan BMI normal. Anda juga boleh amalkan supplement supaya membantu badan lebih sihat. Amalkan supplement dari awal ye sebab supplement untuk cegah dari sakit. Kalau sakit kena lah makan ubat . Jadi nak elak dari sakit benda wajib seperti jaga pemakanan, bersenam, makan supplement kena buat.
 

Supplement Shaklee Sakit Sendi Sakit Urat. Pakcik 80 Tahun Sihat Amalkan 8 Tahun Set Ini.

Supplement bukan ubat ye. kalau ada sakit kena makan ubat. Supplement kita ambil untuk bagi nutrisi pada badan kita dan badan kita sendiri bila dah sihat akan berfungsi dengan baik

1) Vivix

Vivix mengandungi Resveratrol. Resveratrol boleh membantu;

1) Mengekalkan dan memperbaiki fungsidan struktur sendi.
2) Mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit berkaitan sendi.

Seterusnya mengekalkan penyelengaraan yang baik pada sendi normal juga memberikan perubahan yang lebih baik terhadap kesan fisiologi kepada sendi termasuklah faedah yang positif daripada segi;

– Kelebaran ruang sendi ( Joint Space Width On Radiographs)
– Pergerakkan
-Kekakuan (Stiffness)
– Ketidakselesaan sendi.

 

2) Omega Guard

Mengurangkan inflamasi,kerana omega guard adalah omega 3 yang melambatkan degradasi tulang rawan. Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi. Omega juga bertindak sebagai pelincir ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega-3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada hanya mengambil glukosamina sahaja.

 

3) Ostematrix

Kalsium penting untuk kesihatan otot,tulang dan ligamen, manakala magnesium pula di perlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Kajian menunjukkan pengambilan kalsium bukan sahaja membantu menguatkan tulang bahkan ia juga membantu mengurangkan gejala osteoporosis.

 

4) Alfalfa

Alfalfa boleh membantu dengan cara meneutralkan dan mengurangkan tinggi paras asid urik dalam darah pesakit Gout.

Alfalfa mempunyai ciri-ciri anti-radang dan antioksidan semulajadi.

Maka pengambilan alfalfa mampu mengurangkan rasa sakit pada bahagian kaki dan tumit yang bengkak kerana serangan gout.
 

Bagaimana Hendak Beli Set Sendi Shaklee ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna


Share:

Thursday, July 15, 2021

Atasi Vertigo Dengan Bahan Semulajadi

Serius ke penyakit vertigo?



Sedap kan nama vertigo. Tetapi ia bukan satu penyakit. Lebih kepada tiada keseimbangan badan. Asal nama vertigo adalah daripada Latin iaitu ‘vertere’ yang bermaksud berputar.

Mereka yang hadapi vertigo kerap merasakan sekeliling berpusing ataupun melihat objek seolah-olah berpusing ataupun berpinar. Mereka akan merasakan keadaan sekeliling berputar dan disusuli dengan rasa meloya dan masalah pendengaran.

Vertigo terjadi apabila sistem saraf utama kita menerima pelbagai signal ataupun input sekaligus dalam satu masa daripada dalaman telinga, mata, otot-otot dan juga skin pressure receptors.

Antara punca Vertigo terjadi disebabkan oleh:
1. BPPV (Benign Paroxysmal Positional Vertigo) di mana secara tiba-tiba kepala jadi berpusing dan tidak boleh bergerak.

2. Keradangan di dalam telinga (Labyrinthitis). Ia akan berkait dengan masalah pendengaran.

3. Ménièré’s Disease – Mereka yang alami masalah ini akan dengar bunyi dengung dalam telinga hingga menganggu pendengaran.

4. Acoustic Neuroma iaitu salah satu jenis tumor yang bagi kesan pada sebelah telinga sahaja.

5. Pengerakan darah ke otak semakin berkurang hingga memberi kesan pada penglihatan dan tiada keseimbangan untuk berdiri.

6. Multiple sclerosis

7. Alami resdung yang teruk hingga kesan ke bahagian telinga.

8. Alami trauma seperti kemalangan di bahagian leher dan kepala.

9. Kesan daripada migrain. Vertigo akan bermula daripada sakit kepala yang kerap.
Tanda-tanda Vertigo adalah:
i. Kepala rasa berpinar dan berpusing

ii. Pandangan mata jadi gelap

iii. Pening bila alihkan pandangan

iv. Tiada keseimbangan badan untuk berdiri dan longlai

v. Telinga rasa dengung

vi. Rasa loya dan muntah-muntah

vii. Sensitif terhadap cahaya dan bunyi

viii. Penglihatan objek nampak bertindih

ix. Terus rasa tidak bertenaga.
Tetapi bagi mereka yang alami Vertigo berkait dengan masalah kesihatan seperti BPPV ataupun tumor disarankan menjalani pemeriksaan kesihatan terperinci dengan doktor. Terutamanya sekali dengan pakar ENT (Ear, Nose, Throat Specialist).

Suplemen Membantu Merawat Vertigo

Vivix antara paling recommended untuk bantu Vertigo. Kerana kandungan antioksida yang tinggi bantu untuk menormalkan kembalikan keradangan di bahagian telinga dan kepala.

Selain itu, anda boleh ambil B-complex Vitamin C, Vitamin E dan Ostematrix.

B-Complex sangat penting untuk peredaran/perjalanan darah ke seluruh badan terutamanya ke kepala.

Vitamin C membantu menguatkan kapilari darah dan perbaiki saluran darah.

Vitamin E sangat bagus untuk lancarkan peredaran darah.

Ostematrix membantu melegakan dan me’relaks’ kan saraf kita dan juga peredaran darah lebih lancar (terutamanyanya untuk denyutan jantung).

Jom kita tengok testimoni-testimoni mereka yang dah consume Vivix untuk masalah vertigo ni:






Bagaimana Hendak Beli Vivix ini? 

Sila hubungi : 

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. 






 

Share:

Monday, July 12, 2021

Dermoid Cyst Kecut Tanpa Pembedahan???


Apa itu dermoid cyst?





Dermoid cyst atau teratoma matang adalah sejenis ketumbuhan pada ovari yang kerap terjadi pada wanita. Ia bersifat ketumbuhan bukan kanser dan sering dijumpai di kalangan wanita muda. Kira-kira 10 peratus daripada kes-kes dermoid cyst didapati pada kedua-dua belah ovari.

Dermoid cyst mengandungi pelbagai jenis tisu di dalamnya. Tisu-tisu ini sebenarnya terjadi daripada satu sel tunggal yang mempunyai potensi untuk membentuk perbagai tisu di dalam badan seperti kelenjar peluh, rambut, tulang rawan dan juga gigi. Tisu tiroid dan gentian otot juga boleh ditemui pada cyst ini.

Pesakit dermoid selalunya tidak mengalami sebarang gejala. Walau bagaimanapun pesakit akan mengalami kesakitan yang teruk sekiranya ia terbelit (torsion), pecah atau berlaku jangkitan kuman. Dermoid cyst sekiranya tidak dibuang, akan membesar dan boleh memberikan tekanan pada pundi kencing dan usus, seterusnya menyebabkan pesakit kerap kencing dan sukar membuang air besar.

Rawatan selalunya melibatkan pembedahan untuk membuang dermoid cyst sahaja. Sekiranya ia telah terlalu besar dan keseluruhan ovari sudah terjejas, pembedahan membuang ovari yang terlibat akan dilakukan. 
 
Pakar bedah selalunya menggunakan kaedah laparoskopi (pembedahan menggunakan alat-alat kecil melalui tebukan kecil pada perut) atau laparotomi (pembedahan biasa). Bagaimanapun ia bergantung kepada saiz dan lokasi dermoid serta kemahiran pakar bedah itu.

Dermoid cyst juga kerap ditemui pada wanita hamil dan diagnosa selalunya semasa pemeriksaan Ultrasounds di awal kehamilan. Sekira cyst bersaiz kecil biasanya tidak akan memberikan masalah kepada kehamilan atau menjejaskan kesihatan bayi, tetapi jika ia terlalu besar, Dermoid boleh menyebabkan komplikasi semasa proses bersalin dan pembedahan cesarean mungkin akan disarankan.  

Dermoid cyst berpotensi untuk tumbuh kembali dan dalam kes yang sangat jarang, ia boleh bertukar menjadi barah. Oleh itu sebaik-baiknya pesakit dinasihatkan untuk memantau kehadiran cyst ini dengan membuat pemeriksaan kesihatan secara rutin.
 

VIVIX BANTU YANA KECUTKAN DERMOID CYST YANG BERKUKURAN 3.8 CM

.
November 2020, Doktor mengesahkan Yana mempunyai Dermoid Cyst berukuran 3.8 cm.
.
Puncanya?
.
Doktor kata terdapat pelbagai faktor yang mempengaruhi wujudnya cyst di kalangan wanita.
.
Tetapi doktor menyarankan agar Yana memantau size cyst tersebut agar ia tidak melebihi dari 5cm.
.
Selepas melalui fasa termenung mengenang diri, sahabat Yana mengesyorkan Yana untuk ikthiar dengan Vivix Shaklee.
.
Pada awalnya teragak-agak jugak, dalam kepala rasa nak get rid je cyst ni from my body tapi ia bukan cara untuk menyelesaikan.
.
So, Yana kuatkan hati dan berikhtiar dengan Vivix.
.
The following month, Yana buat follow up dengan klinik dan dalam hati ketika itu memang dah dup dap dup dap dengan harapan ada keajaiban.
.
Alhamdulillah..Allah izinkan.
.
Doktor scan dan ia sudah tiada (agak mengganggu pemikiran juga ketika itu, rasa macam was-was) Siap bertanya pada doktor, "betul ke ni doktor?". Bukan meminta untuk sakit tapi rasa sebak dan bersyukur.
.
Vivix adalah supplemen premium yang mengandungi polifenol yang tinggi antioxidant dan bertindak sebagai anti radang.
.
Apa yang polifenol ini dapat lakukan?
.
Melindungi sel, memperbaiki, dan memperbaharui sel kita yang rosak.
.
Tambahan pula, polifenol yang terdapat dalam Vivix ini dapat melindungi Telomeres cap yang akan melambatkan proses penuaan.
.
Yang paling best, Vivix adalah energy booster untuk Yana yang berkerja di rumah. Kena jadi mak yang multi-tasking dan pantas ketika WFH ni agak mencabar.
.
That's why Yana keep sharing tentang Vivix ini kerana manfaatnya.
.
Jika konsisten, ampa akan dapat tengok Shaklee effect yang baik pada diri. In Shaa Allah..apa-apa pun dengan izin Allah.
.



 
Kredit: Zuryana Zulkaffeli

Bagaimana Hendak Beli Vivix ini? Sila hubungi :

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Soffiah Shariff
 
 Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk  Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Share:

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels