Monday, May 15, 2017

Mandi Malam Ketika Cuaca Panas Boleh Menyebabkan Koma

Strok pendarahan adalah antara punca koma.

TIGA minggu lepas seorang wanita berumur 50 tahun telah mengalami koma selama tiga hari dan kemudian meninggal dunia.

Menurut doktor yang merawat Allahyarhamah ketika koma, terdapat kemungkinan otak beliau mengalami pendarahan berpunca dari mandi pada waktu malam ketika cuaca panas.

Allahyarhamah telah menghidap diabetes jenis 2 selama bertahun-tahun. Pada masa sama beliau memang mengalami tekanan darah tinggi.

Pada pandangan penulis, golongan penghidap diabetes jenis 2 yang tidak memerhatikan pemakanan mudah terdedah kepada strok sama ada berpunca daripada darah beku atau pendarahan dalam otak.

Koma yang dihidapi Allahyarhamah dikatakan berpunca daripada pendarahan. Tiada berita punca pendarahan sama ada daripada aneurysm (saluran darah seperti arteri atau arteriol membengkak dan kemudian pecah) atau resapan kapilari.

Terkejut atau mandi air relatif dingin berbanding suhu tubuh yang panas pada waktu malam menyebabkan tekanan darah meningkat secara mendadak. Tekanan darah yang melampau menyebabkan darah meresap keluar dari saluran darah misalnya kapilari lalu menyebabkan pendarahan otak.

Penghidap diabetes sama ada diabetes jenis 1 atau jenis 2 yang tidak menjaga paras gula dengan sempurna terdedah kepada risiko strok jenis pendarahan ini jauh lebih tinggi berbanding mereka yang tidak mengalami diabetes.

Glukos berlebihan dalam darah dikatakan boleh bergabung dengan protein dalam proses dikenali sebagai glycation. Kolagen merupakan sebahagian besar protein yang menjadi gam kepada sel-sel. Glycation menyebabkan ia tidak kukuh. Ketidakutuhan dan tekanan darah tinggi dipercayai menyebabkan saluran darah mudah pecah.

Sebahagian besar koma dikatakan hanya berlaku selama antara 2 hingga 4 minggu. Namun begitu yang biasa berlaku ialah sesetengah orang koma berjaya pulih seperti sedia kala.

Sesetengah yang lain mengambil masa yang panjang untuk pulih. Ada juga mengalami koma pada waktu yang lama hingga tiada harapan untuk pulih walau pun pelbagai usaha dilakukan.

Yang memilukan apabila kecederaan yang berlaku pada otak sukar sembuh dan akhirnya si penghidap meninggal dunia.

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Stroke

1. Vivix membantu mengaktifkan semula sel-sel yang terlibat dalam pengawalan genetik utama yang merosot dan menggalakka sel menjadi sihat semula.

2. Ramuan Vivix juga adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan yang ada dalam anggur Muscadine) yang sangat membantu keutuhan sel dan meningkatkan hayat sel

3. Vivix membantu melindungi dan memperbaiki sel dari peringkat DNA yang rosak, mati dan tidak normal akibat serangan berjuta-juta perosak setiap hari.

4. Vivix membantu menurunkan paras kolesterol dalam darah dan menghalang pengoksidaan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Oksidasi LDL ini yang akan menyebabkan serangan kardiovaskular / jantung.

5. Ramuan vivix sangat tinggi anti-oksidan yang membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh.

6. Ramuan 4 jenis bahan utama Vivix menggalakkan pertumbuhan semula mitokondria (penjana tenaga) dalam setiap sel tubuh kita.

7. Ramuan Vivix sangat membantu dalam pengawalan tekanan darah, menurunkan kolesterol malah membantu dalam mengekalkan berat badan ideal.

8. Ekstrak purple carrot membantu dalam kesihatan salur darah dan platlet yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

9. Ekstrak Elderberry pula membantu dalam perlindungan tubuh terhadap penyakit kardiovaskular, stroke dan serangan jantung.

Vivix telah menunjukkan bukti, ia banyak membantu dalam pemulihan pesakit stroke. Apa kata pengguna-pengguna Vivix untuk pulih dari stroke.







 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order.
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau
 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplemen
 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive