Sunday, April 20, 2014

8 minuman bantu kurangkan berat badan!

Ramai yang tidak tahu, rahsia untuk menurunkan berat badan bukan hanya bergantung terhadap apa yang kita makan, ia juga turut dipengaruhi oleh apa yang kita minum. Minuman ringan, jus buah-buahan atau minuman tenaga yang dicampurkan dengan kandungan gula dan karbohidrat akan menghalang terhadap penurunan berat badan. Berikut 5 jenis minuman terbaik yang dapat membantu mengurangkan berat badan:

1. Air putih
Air putih adalah pilihan terbaik untuk menurunkan berat badan secara berkesan. Jadikan air putih sebagai minuman utama. Sekiranya berasa bosan untuk minum air putih, boleh di pelbagaikan dengan meletakkan hirisan lemon segar, limau nipis ataupun hirisan tomato untuk menambah sedikit rasa tanpa menambah nilai kalori dengan banyak.

2. Jus sayur-sayuran

Jus sayur-sayuran adalah minuman terbaik untuk mendapatkan serat dan nutrisi tubuh yang diperlukan sebagai bahan bakar bagi mengurangkan berat badan. Jus sayur-sayuran juga mampu membuatkan rasa kenyang tahan lebih lama. 

3. Teh kurang manis

Teh boleh membantu meningkatkan metabolisme dan mempercepatkan penurunan berat badan, khususnya teh hijau kurang manis. Masukkan hanya sedikit sahaja kandungan gula ke dalam minuman tersebut.

4. Kopi

 
Secawan kopi pada waktu pagi dapat membantu menahan daripada rasa lapar. Kesan ini adalah hasil daripada kandungan kafein yang terdapat di dalam kopi. Selain itu, kopi juga mampu untuk merangsang thermogenesis, yang berfungsi untuk memanaskan tubuh dan meningkatkan kadar metabolisme. Tetapi pastikan kandungan gula atau susu yang dicampurkan dalam kuantiti yang sedikit untuk mendapat kesan yang baik.

5. Susu rendah lemak

 
Susu adalah sumber protein yang sangat baik dan dapat membantu menurunkan berat badan. Ia juga mengandungi vitamin D dan kalsium yang dapat membantu membina otot dan menjadikan tulang lebih kuat. Tetapi pastikan susu yang di pilih adalah susu rendah lemak. 

6.Cinch Energy Tea Mix Shaklee
 
Pengambilan teh ini bukan sahaja memberi tenaga malah meningkatkan metabolisma kita. Bagi mereka yang mengambil Set Kurus Shaklee pasti tidak ketinggalan untuk menjadikan Cinch Energy Tea Mix sebahagian daripadanya. Mestilah kan diet pemakanan yang dikawal dan pada masa yang sama memerlukan tenaga untuk rutin harian dan teh ini jawapannya. 
  
7.Cinch Shake Mix Shaklee  
Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Rumusan proprietary diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda. Index glisemiknya 22 yang rendah untuk mengekalkan tahap gula dalam darah dan kekalkan tenaga.

 8.ESP Soy Protein Shaklee
Ianya membekalkan tenaga. 1 canister 1 kg ESP dibuat daripada 30kg kacang soya dan ia adalah energy booster segara yang boleh bertahan selama berjam-jam
Melawan rasa lapar. Sesuai dijadikan snek harian untuk mereka yang berdiet. Sesuai diambil semasa sahur untuk yang berpuasa.


Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS: 013-4505852  
 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive