Sunday, October 25, 2015

Shaklee Effect: Nak Rawat Penyakit Lain Tapi Dapat Kesan Yang Lain.

Perkara pelik macam ni dah selalu berlaku kepada sesiapa yang menggunakan dan mengamalkan produk Shaklee secara berterusan. Tidak terkecuali dengan diri saya sendiri. Tapi kali ini saya nak kongsikan pengalaman Puan Rahimah yang pelik dan luar biasa akibat #Shaklee effect ni dengan anda semua.

Pelik Dan Luar Biasa : Nak turunkan Kolestrol Tapi Jadi Kurus Tanpa Sedar
Kisah ini diceritakan sendiri oleh Puan Rahimah yang kini sudah bergelar Master semasa mengikuti program Jejak Jutawan Shaklee.

Puan Rahimah mempunyai kegemukan secara genetik. Semua ahli keluarganya berbadan besar. Tetapi itu tidak merisaukan Puan Rahimah malahan Puan Rahimah tidak kisah pun hal tu. Tetapi apa yang membimbangkan Puan Rahimah bila mengetahui bacaan kolestrolnya yang tinggi. Katanya lagi umur dia masih muda dibandingkan seorang makcik yang berumur 50tahun semasa chek up tapi kadar kolestrol dia lebih tinggi dari makcik tu!!! 

Jadi dia pun bertanya kepada Dr. ada tak ubat yang boleh mengubati masalah kolestrol ni. Jawapan Dr. amat mengecewakan Puan Rahimah. Memang susah untuk dia ikuti saranan Dr. Nak tahu tak apa Dr kata? Hehe Dr tu kata takda ubat ler. Abis tu nak buat camna...makin runsing Puan Rahimah. Cara nak atasi dia mudah jer kata Dr. tersebut. Awak kena jaga pemakanan. Maunya histeria Puan Rahimah sebab dia seorang teramatlah suka makan.

Akibatnya dia tak boleh nak lelapkan mata asyik memikirkan masalah kolestrol tu.Kolestrol tinggi bukanlah penyakit tapi berpotensi menyebabkan berbagai penyakit. Diantaranya adalah penyakit jantung, stroke, diabetes dan hipertensi alias tekanan darah tinggi.

Susulan daripada itu Puan Rahimah mula mencari Set untuk menurunkan kadar kolestrol. Bab kurus tu dia tak fikir sangat yang penting mesti sihat. Set yang di ambil oleh Puan Rahimah terdiri daripada ESP+Lecithin+Alfalfa+Herblax. 

Hasilnya memang mengejutkan dalam tempoh sebulan jer kolestrol Puan Rahimah turun dari 6.5 kepada 4.5. Dan yang luar biasanya beratnya juga menurun sebanyak 6kg. Wow siapa tak nak kuruskan. Inilah yang dikatakan "Nak Rawat Penyakit Lain Tapi Dapat Kesan Yang Lain".

Jom kita layan skit produk apa yang diambil oleh Puan Rahimah tu.
ESP (Energizing Soy Protein)
Merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk 9 asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.

Lecithin
Dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan 'melekat pada lemak'. Dalam kata ringkasnya, ia menyebabkan lemak itu 'terapung' dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran. Tahukah anda Lecithin Shaklee adalah bersumberkan dari soybean!!

Alfalfa
Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/herba yang sangat kaya dengan nutrisi. Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman, kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol dan anti-tumor dan anti-bakteria.

Herblax 
Ada 9 jenis: alfalfa leaves, senna leaves, anise seeds, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver’s root.
  
Fungsi setiap bahan ini dalam usaha untuk kempiskan perut kita?
  • Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  • Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus. 
  • Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi. 
  • Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk mengatasi masalah sembelit dan kembung perut atau usus. 
  • Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan. 
  • Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik semulajadi.
  • Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit. 
  • Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma. 
  • Alfalfa leaves – Membersihkan usus, darah dan hati. 
Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti Puan Rahimah elok sangat lah anda dapatkan Set ini.
Bagi mendapatkan set ini, Anda boleh hubungi saya dan layak untuk menerima konsultasi secara percuma:-
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive