Sunday, November 15, 2015

Bahaya Minuman Berkarbonat Terhadap Kesihatan

 
Memang telah diketahui umum bahawa air berkarbonat yang juga disebut sebagai minuman bergas adalah bahaya terhadap kesihatan kita. Tapi kini ramai yang mengambil minuman ini sebagai minuman harian. Mungkin disebabkan harganya yang murah, rasa atau warna yang menarik membuatkan seseorang itu suka dan ketagih dengan air ini.

Ketagih dengan air berkarbonat? Ya, memang ada yang ketagih dengan air ini. Diingatkan sekali lagi, air berkarbonat bahaya terhadap kesihatan. 

Apa yang membuatkan minuman berkarbonat ini memberi kesan buruk kepada kita?
  • Minuman berkarbonat mengandungi asid fosforik yang mengurangkan penghasilan kalsium dan magnesium. Kekurangan dua nutrien penting ini akan menyebabkan sistem imunisasi tubuh tidak dapat berfungsi dengan baik. 
  • Minuman berkarbonat juga mengandungi kandungan gula yang amat tinggi dan juga bahan radikal bebas yang akan meningkatkan risiko penyakit kencing manis dan kerosakan tisu kulit. 
  • Botol plastik mengandungi bahan kimia yang dipanggil bisphenol A (BPA). Bahan kimia ini amat mudah diresapi oleh minuman berkarbonat yang akan menyebabkan proses tumbesaran terbantut. 
  • Minuman berkarbonat juga mengandungi sejenis asid yang mampu menghakis usus perut seseorang peminumnya untuk jangka masa panjang.
Mungkin ada yang berkata, "Tak mati pun minum air bergas ni, kalau nak mati tu, dah ajal kan". Apabila bercakap soal mati tiada siapa yang boleh menghindari perkara ini. Semua yang hidup pasti merasai mati. Apa yang penting adalah mencegah sebelum terlambat.

Awas jika ketagih dengan air berkarbonat ini. Pelbagai penyakit datang tanpa kita sedari. Berfikirlah sebelum membeli. Cegah sebelum terlambat. Banyak makanan sihat yang lain lagi boleh kita ambil.

Tahukah anda jika anda mengambil supplement, 
anda perlu mengelakan mengambil air berkarbonat? 

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, anda boleh menghubungi saya dan layak untuk mendapatk konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852  
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive